Flexibel som få..

Hej halllå där!
Igår kom den nya ugnen, så idag har jag passat på o bränna av den + plattorna osv. Luktar då fan inte hallon när man gör sånt! Bläk! Men nu är det iallafall klart så man kan börja baka sina smarriga kakor osv som jag hade planer på... men får bli när jag är ledig :) Nu hinner jag inte känner jag, kan ju inte göra allt på samma gång. idag har jag även handlat och städat o dansat loss... Givetvis dansade ja o hade allsång med musik i öronen, vacker syn ahah eller inte :) Men jag är ju bara sån!
 
Idag har jag vatt så äckligt trött. Vaknar ju alltid tidigt men meningen var enligt schemat att jag skulle börjat 9.30 men fick hoppa in 07.30 istället.. Hade jag inte sett min mail igårkväll så hade de inte haft personal i årskurs 3.. Så ibland är magkänslan rätt bra o gå efter. Men dåligt av personen som kontaktade mig via mail, framförallt kl 21.12 på kvällen, istället för att ringa eller skicka ett meddelande till mig så man är inställd. För att ta saker förgivet gör mig bara så skogstokig! Nästan samma situation hände mig idag när jag satt i matsalen, då min boss kom fram till mig och la fram en planering för årskurs 4, då ska jag tydligen ha de imorgon... Istället för att någongång låta mig få komma hem till mitt "bo" som är i årskurs 5. Ahhh va fan ska man säga? Tur jag är flexibel och positiv till det mesta, men som sagt.. ta för givet... mmm! De eleverna som behöver min hjälp i årskurs 5 får jag sällan träffa, visst är det märkligt. Men på ett sätt tolkar jag detta som en sak att jag gör ett bra jobb :)
 
Ohh igår var det blodomloppet! var ju intressant, flera tusen människor på ett och samma ställe. Stolt man är som är blodgivare, tänk va liv man räddar egentligen. :) Mamma kom sent till starten men vi pinnade på och kom ifatt gänget och kom även i mål.. Fick ingen medalj, tydligen hade de tatt slut! WTF! Alla som deltar och tar sig runt ska ju få en medalj.. men men fick la nöja mej med en tröja och kexchoklad asg! Det positiva i detta lopp var att träffa mami och att vi fick motion asg <3 bra jobbat! Får se om man ställer upp nästa år igen, lutar åt det.
 
Just nu mina damer och herrar sitter ja nermoffad och gluttar på tv. Busväder ute! Regn och blåst.. Ljusen är tända och mysfaktorn på. Bara sällskap som saknas asg! Alicekatten kommer in under veckan <3 wiiiii Kisemisen ska vänja sig att bo här nu me...
 
Omg, snart fyller man år oxå, shit! 9 dagar kvar!!! Undra vad man ska önska sig, svårt det där.. Familjen undrar, alltid lika svårt.. Håller ni inte med?! Finns väl alltid nått egentligen. :) Ska köpa grejer till mina andra tjejer som fyller år samma dag, syrran och Agge ;) Ska  jobba på min födelsedag till 16.30.. Pust! Vem hade inte velat va hemma liksom o få frulle på sängen. Äsch! Det hade ju vatt nått, va lyxigt det lät! Lite nybakade scones och kaffe hade ju vatt nice att vakna till. Inte så komplicerat men ändå mysigt på nått sätt. Kalas blir mest för Agge som fyller 3 år. :) Gullunge <3
 
Nähe här sitter jag och dagdrömmer nu igen.. Om vad säger jag då inte. hihihi! Nyfiken? Mohaha! Nu ska ja föbereda morgondagen. Skepp och hoj! Massa pussar o kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0