lövly

Jaha då har även lövmarknaden och midsommar varit, jössös va tiden går. Snart känns det som om sommaren redan är över, eller är det bara för att sommaren inte riktigt kommit med stormsteg än.
Well vad har hänt sen sist.... Jo, det har varit skolavslutning och vi har haft sommarläger med fritids m.m. Så det har varit ganska mycket på sista tiden att planera och dona inför.
 
Hittade jag nått på lövmarknaden då? Jodå, en gammal tradition är att ja jämt brukar köpa gotte från mariannelund ;) Vilket farfar alltid brukade önska sig då man gick en runda på lövmarknaden, berädd att hålla med honom... galet gott godis därifrån.  <3 Hittade mig även två st harmesbrallor som man kan svänga runt i när det är som varmast eller... bara gå runt och slöa i dom...
 
Midsommar var vi ute på Ungskär tillsammans med syrran och hennes man + familj. Blev ovanligt lugnt hihi men det blev ändå till att klä midsommarstången, dansa och leka med alla galningar. Några badade men jag kände väl att det inte var riktigt dax än för ett dopp. hehe. men plurra till sommaren det ska ja göra.
 
Nu i helgen har ja haft tvättid. Mormor o morfar har inte fått tillgång till sitt nya hus än, så de fick passa på o tvätta hos mej.. Tänk va gullig jag är ibland :) De bor för tillfället i en lgh inne i stan men vågar inte tvätta där hahaa sötnosar. Min tvättid varade mellan 7-14, perfa! Kl 06.30 bakade jag frallor och slängde ihop en sockerkaka som vi skulle ha till förmiddagsfikat. Uppskattat! Va gör man inte liksom. De blev så lyckliga av att de fick tvätta på vår tid.. naaw... bara för det fick jag blommor till min franska balkong... weeeei äntligen lite liv där ute. Fick pelagoner, rosa såklart... Fick en stund efter ett meddelande från en granne som kände att hon nästan oxå kände lite press på att plantera något hahaha roliga människor. Hade fått tagetes av syster, de kom äntligen ut oxå så nu ser det riktigt gulligt och mysigt ut. ja just d... shit va ja pratar.. Det är en gubbe under lägenheten, eller ja han har ett kontor där. Han parkerade när jag satt o planterade, han bara lös upp av glädje. Pratade något om att han en gång i tiden hade bott i lyan och att det var han som hade planeterat rosenbuskarna som hade klättrat uppåt. Han nämnde även att det va rekord på röda rosor här om året osv. :) Yeah! Han blev så glad att det äntligen flyttat in folk som älskar blommor och att det är klädsamt med lite färger :) man tackar!
 
Fick även besök på eftermiddagen, fick en inflyttsblomma me :) hihi passade perfekt bredvid tv:n eller vad säger ni?
 
 
 
Nähe nu ska ja göra mig iordning till jobbet. Får se hur många kids man får idag....Alltid lika intressant, förra veckan fick jag genringa säkert 8 familjer. Snark! Hoppas du får en kanonbra måndag. Puss o Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0