tusen järn i elden

Idag cyklade jag upp till mami och papi innan kl 07 :) mami o jag skulle in kl 8 för att sedan köra o kolla på fårsläpp. Alltså herre jävlar va söta dom är!!! Det var ett litet lamm som följde efter min moster hela tiden, den hette fighter för att han lyckats överleva. Hans mamma hade lämnat honom för att dö på fältet och då räddade moster honom. Fick bo inne och bli matad, detta har lett till att fighter blivit tam haha. Sjukt gullig! Man kunde liksom hålla honom som en liten bebis o gosa.. <3
 
 
 
Efter fårsläppet åkte vi hem, då började ja rota i rabatterna och på flygfältet. Riktigt nöjd, lika nöjd va farmor som tittade på. :) Det börjar minsann hända grejer på flygfältet, kolla... Rabarber, potatis, krusbär, jordgubbar, smultron.... 
 
 
 
Va sedan nere hos mormor o morfar tillsammans med päronen o skrapade deras stuga som står på tomten... inte lite slit! eller!? skrapa o tvätta... De blev alldeles tårögda o supernöjda, va gör man inte!? :) 
 
 
När vi var klara med slitet hemma hos dom körde jag ner till famljen Nordströms o släppte in anabolatuppen och hönorna :) I vanlig ordning låg tuppen Ove precis innanför dörren och till höger, snacka om att vilja ha koll på sina damer. Imorgon kommer familjen Nordström hem igen, då ska ja byta hus o bo hemma hos farmor under veckan :) 
 
Ohhhh på onsdag fyller jag, syrran o Agge år.. förslag på vad man kan önska sej? :) Äsch egentligen behöver jag ingenting, bara glad av att fira trollungen :) Kul att jobba på sin födelsedag då.. suck... men så är det, blir väl kalas vid 5 hemma hos päronen med familj. Hade önskat att få va ledig hela dagen, så man kan firas o ta det lugnt.. men icke. Bara att gilla läget. :) hihihi kom o tänka på då när man va liten yngre, då man alltid låg spänd i sängen o knappt kunde sova för att man visste att familjen skulle väcka en, händer ju aldrig nu mera konstigt :) hehe men det hade vatt kul :) dream on dream on.. 
 
hur har din dag vatt? Fan måste verkligen ta mej ett bad känner jag, får bli efter kvällsmaten.. Massa pussar o kramisar från trötter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0