lite av varje

Ohhh i veckan hade vi fixardag på jobbet, då föräldrarna kom o hjälpte till med att göra skolgården lite roligare. Tro det eller ej, det pissregnade.. Men vikingar som vi Aspöbor är kom det massa folk o hjälpte till, underbart! medan föräldrar o kollegorna höll på att dona, gjorde jag det me men inte ute.. satt o sammanställde barnens rekordtävling o fixade även med en massa pappersarbete. Full rulle. Gullig som jag oftast är skickade jag in dagens ros till alla som var med och deltog under fixardagen.. Jobbar med hjärtat :)
 
Igår var jag på 60-års kalas hos en kollega, mycket trevligt.. Kunde dock inte stanna så länge, hade öppningen idag. Och idag.. jees, önskar ibland att ni kunde få se hur det egentligen är på jobbet. Imorse hade jag 15 barn själv för att en sjukt irriterande människa kom försent till jobbet, inte ok!? jag hade pli på huliganerna men det är själva grejen med att komma försent och inte ens säga förlåt eller jag kan släppa dig 1h tidigare för att du fick va själv osv. men ingenting. Och på eftermiddagen satt den dryga kollegan o målade en bänk o sket fullständigt i barnen, sen fastklistrad telefon i örat.. alltså say no more, men jag var riktigt irriterad.. Sen stör sej kollegan på allt o alla... skojar inte. Önskar ni kunde fått se.. tur de ska sluta. Ah ska inte bara spy galla över hur jobbigt man har det på jobbet.. Men trött är man iallafall.. Vill ha semester nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu. 
Just nu har jag kommit home till lyan, vatt iväg med mina bästaste kollegor o hälsat på en ny underbar människa som ska börja jobba hos oss efter sommare. Kändes fint!
 
I helgen ska ja på fårsläpp asg, oftast har man hört kosläpp.. men fårsläpp asg.... min moster som har får som ska få hoppa o skutta ut  leka av sej ;) yeaaah! Kommer förknippa de små bäää:na till en lambireklam hehe.. suck va trött jag är, förlåt :) Ska åka dit med mami o mysa. Hade gärna åkt med syster till Ungskär men det får bli en annan gång.
 
Nu ska ja bannemej unna mej ett varmt o gytt bad. Ladda inför morgondagen, hoppas verkligen dagen går fort :)Massa pussar o kramisar från lilla jag
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0