Bonnevarning? :)

Idag har det väl inte hänt nått superspeciellt i mitt lilla liv :) Kom ut till ön o chilledillade lite, pillade mej lite i naveln :) Gick o kollade till flygfältet, där hade det minsann hänt grejer. Så glad av att se jordgubbarna som börjat poppa upp. Kröp in under nätet för att plocka dom, möttes då av min lilla misefis som vaktade dom haha, underbart. Där satt ja på huk o pratade lite med Alice medan ja smakade på gubbarna :) Sparade faktiskt några till Agge o syrran. Helt ok faktiskt. Nu börjar till och med potatisarna bli klara, fatta va höga plantorna är.. Känner mej riktigt nöjd med min insats :) Lite bonnevarning va? Men tokälskar med att pilla och dona. Plockade en massa rabarber och hackade ner dom i bitar, för herre jävlar... brist på rabarber är det då inte, sjukt mycket av allt. Me like <3 Kanske blir rabarberpaj eller muffins nån dag, snacka om sommarfeeling :)
 
Nu ikväll har jag blivit husvakt (farmors hus). Alltså det är nått speciellt med farmors hus, man känner sej hemma när man tassar runt <3 Jaha vad händer imorgon? Hmm helgen har precis börja, älskar långhelger alltså... Hinna andas ut o vila upp sej från allt jävla kaos. Träffade en blivande kollega, som dock jobbar på förskolan. Men hon är så sjukt rolig och go, fick världens goaste kram.. Ohhh nedräkningen av mitt gamla jobb har börjat :) ca 15 arbetsdagar kvar.. Sen är det semester.. ohhhh längtar till ledigheten, o mina små roadtrips, sol o bad.. ahh som ni ser så drömmer jag mig redan bort.
 
Kommer troligen vakna tidigt imorgon o är ja då pigg o utvilad blir det antingen morgonpromenad eller gymmet. Alltid skönt att börja dagen med lite action :) he he ligger nermoffad i sängen o kollar på The Big bang theory :) Ibland är det bara tokgytt att kunna ligga o slökolla på nått. Andra förslag på bra serier eller filmer m.m. Ibland har man lite dötid över, gäller att fylla de luckorna.
 
Ohh helt seriöst så är jag riktigt nyfiken på kommande måndag, mitt första personalmöte på det nya jobbet :) Blir presentation m.m. Lite pirrigt men vet att det kommer gå galet bra. Har även fått reda på personalfest, hehe ligger planerad min första arbetsvecka på jobbet, sjukt nyfiken på det också. :) Fått höra många roliga och fina saker om mitt nya jobb.. <3
 
Just d, shit va ja pratar.. Dags att gosa med Alice o sussa så gott. Hoppas du får en fantastisk kväll. Puss o gull

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0