kräk-sköterska!

Kräk-sköterskan, känner ni henne? Alltså jag är så trött på att det jämt ska gå magsjukor och andra krämpor på jobbet. Lider så med de små liven. Idag hade vi en pigg 1,5 åring som kom till dagis men som slutade i en kräkhistoria :( Stackare :( I samband med fruktstund kom det upp en hel fruktsallad i knät på barnet, eftersom vikarierna eller andra kollegor inte ville ta i att, fick jag rycka in.. En för alla Alla för en.. eller?! Jag tog den lilla dockan, tvättade av henne och klädde på henne andra kläder, ringde föräldern för hämtning. Och innan väl mamman kom hade säkert ungen kräkt ner 4 omgånger med kläder ink mej och allt annat.. Fick springa in med lillan på toa och hjälpa henne att stå böjd över toalettstolen, alltså jag blir så rörd och hjälplös.. samtidigt som man gör det som är rätt just då. Finns till, hjälper och lugnar <3 Mat va inte ens aktuellt :( Slutade med att jag och lillan satt ute i korridoren och väntade på mamman, ville inte smitta de andra. Där satt vi tillsammans, dockan i famnen och en kräkfröken som lugnande :) Ahh alltså va gör man inte.. inte kul att se ett barn så hjälplös och den paniken som uppstår när de inte förstår vad som händer med dom, den där förvirrade lilla själen :( Tillslut pekar dockan på toalettstolen och menar på att vi ska dit.. alltså det skär i hjärtat när en 1,5 åring visar på det viset. Hela historien slutar med att mamman kom snabbt och att lillan hann somna i min famn som en liten hjälplös varelse. 
Jag säger bara "peppar peppar ta i trä...". Hoppas inte d blir nått av d, har ej tid.... som ni säkert förstår.
 
nu ikväll har ja tatt ett varmt o uppfriskande bad... bort me baciller :) läggdax o upp tidigt imorgon... wii so not taggad. Hoppas dagen går fort imorgon.. skytteträning efter jobbet, packa o ladda... Haft en fin dag annars? Min dag har bjudit på jobb, plugg, shopping o mys med familjen. Massa pussar o kramisar 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0