fick rycka in

Idag fick jag agera sjuksyrra idag me, händer titt som tätt att man får rycka in :) Idag hade vi en flicka som klämde sina fingrar i en stugdörr :( lilla snorpan! Va ett barn som smällde igen dörren o tösabitens fingrar kom emellan, aj aj säger jag! Smällen kom över 2 fingrar, rakt över lederna där man böjer fingrarna.. Blev blått, svullet o nått sår. Fick ju rycka in där... Bar in flickan och satte henne vid vasken, tvättade handen, plåstrade om henne o satte en kylpåse över de svullna fingrarna. Sen satt hon och gosade i famn, ringde och meddelade päronen om va som ha de hänt och det va lugnt. Hon somnade sedan i min famn, la henne på en madrass ute, där man kunde hålla på henne. Allt för sötnosarna <3 Det har verkligen vatt en dag som varit speedad, lagom trött nu... fick jobba över idag me, det är fan inte sant.. gjorde det nämligen i fredags me. Hade en mamma som kom tidigare, jag jublade och insåg att ja skulle sluta min ordinarie tid, tills en pappa ringde och sa att han missade/inte kom med färjan. Så ahh då blev det väl en suck eller två..
 
Väl hemma.. då avreagerade jag mig genom att plocka fram en skivstång med vikter, boll och musik i öronen.. hej och hå :) Körde hemmaträning igår me, kan väl säga att träningsvärken känns. :) Skön känsla. Kommer väl ha ännu mer träningsvärk i morgon. wihoooo! Grannarna kanske tror att man inte är riktigt klok.
 
Hur har din dag vatt? Nu ska ja krypa ner o sussa. Ska upp tidigt, hem till Agge och cykla till förskolan. Jag fick den äran imorgon att cykla upp med henne. Både Ida och Martin börjar tidigt och jag som egentligen har sovmorgon till 07.15....Va gör man inte.. cyklar gärna upp med pinglan imorgon :) <3 1h hit eller dit :) Man är ju van att gå upp tidigt som tusan.. Sov gott söta ni
 
pussa

Kommentarer
Postat av: Anonym

:)

Svar: va gör man inte ;)
Emsan

2013-09-10 @ 11:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0