Hålla ihop!?

Nu har vi kommit till den punkten igen inom skyttet.. Nu nalkas SM med stormsteg, rättare sagt denna helgen som kommer. Våra juniorer skjuter redan fre, lör och jag som är gammal o klassas som elit skjuter inte förrän sista skjutlaget på söndagen.. Men då kommer mitt härliga temperament igen.. Jag trodde då fan vi va en förening som höll ihop i vått och tort.. men uppenbarligen inte! Jag som är rutinerad och som har laganda vill ju givetvis finnas på plats, för att heja på juniorerna och passa på o prata med en del viktiga människor osv.. men som min tränare ser på det hela behöver jag inte göra nått annat än att komma dit, skjuta och åka hem.. snälla nån. Man ska väl hinna ha trevligt och roligt  under en tävling, förutom att bara skjuta o sen är det bra? Eller är jag ute o svävar nu igen?.. ja blir iallafall så jävla förbannad! vad är laganda?? Det är väl en trygghet att det finns en gemenskap i föreningen som ställer upp för varandra och finns där om det skulle vara nått. Min tränare tror inte på oss, räknar med att ingen går till final ... fint att ha en sån tränare va? En person som ser asvårigheter istället för möjligheter.. Visst, jag ser honom inte som en tränare för mej, men jag lider med alla andra i föreningen som har en sån skit till tränare! Jag räknade bort honom som min tränare då han började se ner på mina resultat och aldrig va nöjd, min motivation o attityd och utveckling inom skyttet va väl to much! Efter jag blev uttagen till elittruppen har han skitit i att höra av sej om det ena och det andra.. orkar inte med sånna typer.. Ensam är stark? Tur man reder sej själv, eller? Men alltså en tränare ska alltid finnas till hands, motiovera, peppa?? Juniorerna vet att jag alltid finns för dom och räknar säkerligen med att ja kommer va där, men icke! Ist en gammal surgubbe som vill åka hem få fort han bara kan...
 
O jag är en person som alltid vill vara i tid till allting, det vet ni säkert redan. Men att åka upp på lördagkvällen tillsammans med två idioter till irritationsobjekt (tränare) det vill man helst slippa va? vad hinner man göra på hela lördagen då? dryga! Vi ska tydligen åka ca kl 16.. kan ju för fan bli senare än så o då är vi inte där uppe förrän efter kl 19.00.. Jag hade velat komma dit och göra kontrollerna tidigare om det skulle vara nått som behövts ändras osv. Men de räknar väl med att allt ska gå smärtfritt. Jag vill kunna ladda upp som jag vill.. komma på plats, lyssna på musik, tagga, heja, umgås med mina härliga vänner o kolla med elittruppen hur allt är osv. (landslagstränaren vet precis hur vår "tränare" är och tar tid till oss i truppen för att kolla av hur allt är osv, precis som det ska va, en som finns för en i vått o tort) stor eloge till Jonas Edman o den andra förbundskaptenen.
 
Jag skjuter på söndag 12.50 eller rättare sagt har intagit banan då. Då är det full fokus på det jag ska göra och ingenting annat. Jag tycker iallafall att vi ska åka som en trupp, hålla ihop, ha kul och ställa upp för varandra. Där har vi min motivering till varför vi ska åka ihop! Jaaaa jag är trött, irriterad och supertaggad... Konstigt va.. :)
 
Nu har ja fått spy lite galla över "tränaren".. *pust* Förutom att ja brusat upp mej idag har jag hunnit träna lite på gymmet, myst med familjen och bara chillat. :) På gymmet blev det rygg, mage och 30 min på crosstrainern. Nu under veckan kommer det bli mycket som ni förstår. Jobba och slita, träffa gobitar, träna(gym), packa, träna (skytte) och ladda.. :) Hur har din helg vart? Har den me gått sådär galet snabbt igen? Så känner jag iallafall.. Ohh känner att det kommer bli läggdax tidigt ikväll. Har öppningen imorgon.. har 4 öppningar denna veckan, wiii spännande :) Hoppas du får en trevlig kväll! Massa pussar från det lilla åskmolnet <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0