En härlig dag tillsammans med mina knasbollar

Ohh idag har det verkligen varit en härlig dag. Bara njutit och försökt göra det jag verkligen vill och känner för :) Sov till typ 07.30, sovmorgon för mej hehe, bra kämpat va?! Drog sedan på mej träningskläderna för att bege mej bort till loket. Idag fick det bli mage, armar, rygg och kondition. Kan väl säga att det blev ett svettigt pass. Sprang/joggade 5km intervaller :) nivå 9,1 - 9,3 och går rask promenad nån minut där emellan. Ganska bra kan jag tycka! Gjorde 5km på 36 minuter, inte illa pinkat av en som får andnöd efter bara nån minut.. Men tränar man upp andningen är det så mycket lättare att springa. *Klapp på axeln Månsson*.. efter intervallerna varvade jag ner ett par minuter på en cykel. Kan säga att det va galet gytt att hoppa in i duschen och sen basta ett par minuter innan jag begav mig mot färjan.
 
Ute på ön blev det en snabbis till päronen för att lämna av bilen där :) Mötte sedan upp papi som skulle cykla ner till hamnen o kolla läget, gjorde honom sällskap. Vi kunde väl konstatera att det blåste ganska duktigt! I nedförsbacke ska man ju rulla så att man kan släppa pedalerna, u know. Men idag fick man fan trampa som en idiot i nedförsbacken mot hamnen för att ta sej framåt. hehe pappa och jag bara glodde på varandra och skrattade.. "Trampa på vet ja, så det inte det kommer en parkeringsvakt o ger oss böter! " Ah en av mina klokaste ord idag va? Alltså ibland stog man nästan still i backen i backen.. pust.. inte konstigt när man möts av 18-19 m/s mot sej :)
 
Efter den lilla rundan i hamnen cyklade jag sedan vidare ner till familjen Nordström för att mysa lite. Där bjöds ja på kaffe och våfflor, smaskens! lite varmt och gott efter att ha slitit i motvinden :) Det blev även lite mysepys och bus med mosters lilla älskling <3 Hon är helt underbar det lilla livet <3 Skojade med att ta hennes napp o ha den i min mun, då skulle hon komma med sin mun o ta den från andra hållet, så som syrran och jag brukar göra för att busa :) Sen frågade vi Aggebagge om hon visste va "kisen" va.. (en kise på täcket) då pekade hon på kisen flertal gånger, det va liksom inte en engångsgrej :) Kul att se barns utveckling, det går så jädra snabbt i svägnarna så man knappt hinner med :)
 
 
Aggebaggebus och jag <3 Att bada i vasken ibland kan vara hysterisk kul.. här sjunger vi ljuvligt för mamma Ida medan hon tokar upp efter oss :) Lite hard rock..Åhhhhhh yeeeaaaaah! Kan det va lite taggning inför melodifestivalen kanske!? <3
 
Idag har jag, syrrran och Agge även varit och satt blommor på farfars grav, längesen man va där nu.. Saknaden är enorm <3 Önskar att han kunde fått va med oss ett tag till, men det är svårt att styra över sjukdomar. Han lever ändå kvar i våra hjärtan och alla underbara minnen från gobiten kommer aldrig suddas ut <3
 
Nu mina damer och herrar ska jag unna mej ett gytt bad i bubblet hemma hos päronen.. mmm skämma bort mej själv lite.. Va ju vila, njuta och "bara va" för varje sekund som skulle göras under hela lååånga helgen <3 mmm redan trött, så vem vet.. kanske blir läggdax tidigt ikväll ;) Vad händer för din del? Imorgon ska ja sova ut, träna och sen får man se vad ja hittar på förnått :) Massa pussar o kramisar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0