irriterad, orolig, trött och looow

Ahhh mamma mia.. varför går tiden så jävla snabbt!? Trött, sliten, irriterad, orolig.. ahhh behöver verkligen lite semester nu känner jag. Alla är på hugget och lika så jag.... känner mej som ett åskmoln som väntar på att få utlopp! Att hela tiden ha en oro i kroppen och inte veta vad som ska hända gör mej fan galen. Jobb är vi alla beroende av, nån som har nått jobb att tipsa om? hehe har verkligen sökt allt möjligt, trött på att leva på hoppet. Nångång måste man få landa, pusta ut och kasta oron över axeln o bara le... Inom kort hoppas jag.
 
Alltså min sista arbetsdag är den 28/6, vilket får mig så förbannad! Jag har så mycket kompetens, erfarenhet och nytänkande än alla andra på jobbet. Chefen vill inte satsa på mig eftersom jag inte är förskollärare, men wtf!
 
Idag på skolavslutningen kom det fram en massa föräldrar som ville höra om det verkligen stämde, att jag skulle sluta frivilligt.. ehhh nej! Självklart vill jag vara kvar på mitt jobb, med tanke på alla fantastiska barn, föräldrar och galna kollegor. <3 Jag har en barnskötarbakgrund + en massa poäng från universitet.. jag tycker då fan inte att det är rättvist att behandlas såhär! Vatt på samma ställe i snart 2 år, sen kapar hon min tjänst för att hon tycker att ja skulle söka lärarjobb.. Men mitt hjärta klappar för förskolan, fan me! Älskar alla kids, eller rättare sagt alla!!! Enligt facket och politiker ska det finnas blandad kompott av kompetens i en förskola. men uppenbarligen inte!? Barnen och föräldrarna ska känna att det är ett tryggt ställe. Det är det inte när det är sån jävla ruljans bland personalen.. folk kommer och går.. varför kan de inte bara anställa mig!!! Jag är en glad skit med humöret på topp, kommer alltid i tid till jobbet, gör allt och lite till, utveckar och utmanar, sprider positivitet och allt ni kan tänka er. vatt hemma och vatt sjuk i 2 dagar på ca 2 år... Ahhh jag säger inte mer, ni vet vad jag tycker.. Orättvisan dödar mig inombords.. Ahh jag är väl lite less för tillfället.. Men hoppas på att nått jobb nappar, sen spelar det ingen roll vilket jobb :)
 
Ahh nått som är underbart i alla fall är att höra från föräldrarna hur mycket de uppskattar allt jag gör och har gjort.. Man blir så jävla rörd! Fick en sommarpresent av föräldrarna, för att visa hur mycket de uppskattar allt vi gör och för att visa hur omtyckt man är..
 
Det blev bok som ja kunde ligga o läsa på stranden, en bok som handlade om fiender ;) Passande asg! Har redan hunnit läsa 3 kapitel :) Ah spännande änså länge.. Boken handlar om varför unga människor väljer våldets och kriminalitetens väg. En del söker tryggheten i gäng där alla har samma etniska rötter, andra dras till politiska rörelser där de finner förklaringar till sin utsatthet och övervinner sin rädsla...
 
Trött trött trött! Looow så in i baljan... Ska nog snart lägga mej.. galet mycket i huve som ni redan vet.. Vad händer imorgon då? Ahhhh ja ska fan ta friskvård imorgon, så satans välbehövligt! Ska nog bara jobba och gå hem och ta det lugnt. sj?
 
God natt underbara människor <3

Kommentarer
Postat av: J

Vad tråkigt.. Jag fattar heller inte kommunens system! Kram!

2013-06-12 @ 22:33:44
Postat av: Henke

Fan va tråkigt! Du som verkar vara en riktig tillgång och glad prick. De kommer nog ångra sig och sakna dig! Hoppas du får ett annat jobb där de uppskattar dig! Trevligt att du skrev i bloggen i varje fall. Varit lite

2013-06-13 @ 19:15:45
Postat av: henke

Forts. Orolig när man inte hört något på länge. Hänt något annat i livet? Håller på dig och ta hand om dig nu i denna jobbiga tid. Kram från Henke

2013-06-13 @ 19:17:13
Postat av: Anonym

<3

2013-06-14 @ 08:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0