jobb, planering o rensa hjärnan

Idag har det verkligen varit en sån jobbig dag, vart mycket. Först jobba en hyfsad lång dag o sen sitta på möte 2h efter det.. ja shit pommes.. duktigt trött i huve! Men innan mötet började, tog jag mig faktiskt en hurtig promenad på nästan 1h. Va faktiskt väldigt skönt att få rensa hjärnan innan man skulle sitta o konsentrera sej under en längre stund. Med musik i öronen går det mesta rätt lätt :) Lövly väder va det oxå att va ute o gå i..
 
 
Under mötet diskuterade vi lokalerna, hur vi på bästa sätt ska kunna få mer plats för oss på förskolan.. det är ju inte lite kids vi har inskrivna :) Mysigt men hmm mer yta hade ju uppskattats :) Får hoppas att "säääferna" sedan tar rätt beslut och att det blir nått bra utav det.. annars har man ju suttit på mötet helt i ondan o frossat smörgåstårta.. Ovanligt att man äter o dricker kaffe på våra möten.. suck! Ibland är mötena givande och andra gånger helt meningslösa, ni känner igen d va?
 
Efter mötet blev det lite merarbete, lite förlängt arbete trots arbetsdagen tatt slut.. Eftersom jag är It-ansvarig på jobbet är det bland annat mitt ansvar att boka eventuella kurser, som är aktuella för oss som arbetar på förskolan osv... och lite annat smått o gott. Passade även på att boka in en kurs för mig som handlar om hur man på ett professionellt sätt kan bemöta föräldrar och våga förändra saker osv.. Ahhh, låter hur spännande som helst, så jag hoppas att det verkligen blir av. Bara tokälskar när det händer grejer som kan gynna och förbättra verksamheten. Sååå det har jag varit duktig och gjort nu ikväll :) har även tatt en liten promenad ner till familjen Nordström för att ventilera mej lite och försöka planera helgen som kommer. Eventuella småändringar kommer kanske ske i planeringen, men men.. hehe svårt att hinna med allt som man tänkt sej.
 
Hur har din dag vart? Imorgon är det en sån sköööön dag! kommer jubla "äntligen freeeedag" när klockan slagit 11.45 :) En kortdag, fyfan va skönt.. Hinner lagom öppna, dricka kaffe, busa, äta och sen slutar man efter lunchen i princip... Att sluta så tidigt varannan fredag är helt underbart... Guld värt! Så efter jag slutat imorgon blir det stan och chilledill som gäller o ha fredagsmys för hela slanten. Ohhh får inte missa en utav de viktigaste grejerna imorgon kväll.. Gladiatorerna.. hehe mumma! <3 En riktigt fredagsklassiker :)
 
Nu ska jag lägga mig tidigt ikväll, uppstigning strax efter kl 05.00.. wihooo tur man är morgonpigg, men toktrött på eftermiddagarna/kvällarna.. hihi får man ta.. :)
 
Såhär kan man se ut på en rast i personalrummet.. trött, nästan kan känna vibbar av narkolepsi ibland.. Kanske inte ser sådär toktrött ut, men va flertal gånger jag va nära på att somna under min 30 min rast.. Helt otroligt. Men det tar faktiskt på krafterna att arbeta med huliganer och vimspottor hehe <3
 
 
 Massa pussar o kramar från en lätt sliten frökenlöken <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas kvällen är mysig nu då och att du njuter gladiatorerna nu :P hehehe. Ut i helgen?

Svar: Hahaha hade det toppen mys :) satt på helspänd hela tiden :) näää i helgen ska ja bara gå på melodifestivalen med siss haha sen får man se. :) vad händer för din del?
Emsan

2013-02-01 @ 20:51:29
Postat av: Anonym

Utgång... hemma nu :-)

2013-02-03 @ 03:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0