1:a gången på 1 år

Ahhh det är då bannemej inte inte varje dag jag stannar hemma från jobbet! Men idag kunde jag verkligen inte ta mej dit. Inledde dagen med toabesök.. ehh titt som tätt..mmm mindre mysigt kanske. Hoppas inte på maginfluensa/kräksjuka m.m. Men ändå gjorde jag mig redo för att ta mej hela vägen, men njäää fick bli vila hemma hos mina päron idag.. Det går ju mycket shit på förskolan o nu är det en period med hög feber, maginfluensa osv.. Så jag håller verkligen tummarna på att lite vila idag gör susen.
 
Kollade med världens goaste kollega idag,i fall det va ok att ja stannade hemma o det va ju chili. 7 barn av 21 va på förskolan, ni förstår.. inte lätt att komma undan baciller där inte.. 7 barn på hela förskolan.. wtf! resten ligger ju hemma... det är sjukt..Idag fick jag av en kollega reda på att det va två ungar(skolbarn) som va inne hos oss igår, som idag ligger hemma med maginfluensa.. Amen snälla! Varför!? Tack för den! Inte konstigt alls att man ligger hemma idag o mår piss :(   Snacka om att allt går som en berg och dalbana! O bacillerna sprider sej som en fucking löpeld, eftersom kidsen inte får va hemma då de är krassliga utan skickas upp till förskolan, med förhoppning på att de kommer klara dagen. Hmmm "hur gör djur?" en fråga som ja jämt går runt och grubblar på.. om ens barn är krasslig, feber, snorig, hostig.. u know.. varför lämnar man barnet ändå på förskolan, när man märker att barnet inte klarar av att bara infinna sig i sej själv? Ahh jeeeesus! Skulle föräldrarna må så som sina barn gör ibland, hade gjort hade de vart hemma i flera dagar, trust me! Vi vet hur det är! Så varför inte låta barnet få vila upp sej o ta nya tag när man känner sej bra!? Kolla på lilla mej som ligger sängliggandes idag. Sen jag började jobba har jag inte vart hemma en dag pga att ja vart sjuk.. men nu va det time. Tråkigt men sant. Ibland behöver även supernanny va hemma och bli frisk.
 
Såhär känner jag mig idag...Snabba tips på att bli "friskare"? Ok, jag är inte döende.. men hmm lite just idag verkar det som... Dricka mkt.. tatt lite vätskeersättning (smakar dock inte så smaskigt).. mat.. ehh va fan ska man få i sej? :)
 
 
 
Vackert väder är det ute me, nästan så man blir sugen på att gå en runda.. men vågar man verkligen gå utanför dörren idag?! Jag gjorde en chansning i morse.. men näää.. kanske ikväll om ja känner mej bättre :) Lite luft! Ni som vet hur ja fungerar är jag inte en människa som kan sitta två sekunder innan ja blir rastlös.. så detta är ju pain för mej, att inte göra någonting. Va ska man hitta på?! waaaah! Snälla snälla, hoppas ja blir bättre snabbt snabbt snabbt,
 
Vad händer för din del idag?! Hoppas du inte me ligger hemma o är sjukling och behandlas som om du hade pesten :) Nähe lite vätskeersättning och vila kanske.. mmm.. take care för tusan! Puss o gull från lilla mej <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0