mysig dag och en massa förberedelser...

Hej Hopp!
 
Idag har det varit toppen på jobbet :) Visst att det har vart en lååång dag, men känns som tiden ändå har gått hyfsat fort. Har mailat chefen om kurserna o kollat andra jobbrelaterade pappersarbete efter jobbtid osv.. 1000 järn i elden.. Nästan lite stolt med alla ansvar jag fått osv.. känner mej nästan som en liten chef :) mohaha! Idag skrev jag även en förbannad lapp till samtliga föräldrar som tror att man kan lämna sina barn på dagis trots att de är sjuka.. Nu är vi liksom smått trötta på att saker ska gå runt o runt o runt, så nu skrev jag ut regler osv och att det är viktigt att de har samråd med oss om det är några frågor och funderingar... Man kan ju för fan inte komma o tro att sin unge kan komma till dagis efter att de har kastat ut en kaskadspya på jobbet. mamma mia! 48h är det som gäller efter sista spyan.. sen kan vi diskutera... Så trött på att behöva tjata om detta, vet inte föräldrar sånthär? 1177 är oxå ett alternativ ifall man är osäker. Känns som man ibland jobbar med allt.. sjuksköterska, lärare, psykolog.. ahh u know! bara att ta tag i att o göra det man är bäst på just för tillfället och hantera det med ett lugn.
 
Idag har jag även handlat lite, staplat ved hemma hos Nordströmmarna o passat Aggebaggebus o lekt tittut. <3 Vi planerade då en "attackmorgon", med andra ord planerade vi en sängattack, väcka pappa och fira honom..  vi (unga familjen Nordström, jag och mami) ska väcka pappa tidigt som fan, hoppa i sängen och sjunga "ja må han leva".. precis som man gjorde när man va liten.. varför förstöra en tradition?! Nej här ska det bli som vanligt.. hej o håååå! jamisen på och en fin stämma.. jo men visst :) Stackars pappa lär väl bara sitta som ett frågetecken :) Hela Aspö kommer höra vår ljuva stämma.. *Sjukt kul* Lilla pappa! Lugnet före stormen... 05.30 e han körd :) gäller att kliva upp tidigt eftersom man vet att han kommer fly fältet tidigt, allt för att slippa allt kalasfolk under dagen.. han vill istället bli firad på lördagen, lite drop in :) Han och mamma ska åka till Småland och bara va..Rätt skönt ibland o bara åka iväg från allt galenskap :) hihi. <3
 
Efter jobbet i morgon ska jag in till stan för att lämna nyckeln till min goa kompis som ska få bo i lyan 2 nätter.. Snäll jag är alltså, världens snällaste Emma va?! hihi. Sen ska ja även hinna mysa o chilla lite på alla hjärtans dag.. Dela med mej all värme och kärlek <3  Firar du/ni alla hjärtans dag på nått speciellt sätt? Vi har alltid firat papi, men inte firat just alla hjärtans dag. Tycker ändå att jag delar med mej värme och kärlek varje dag, så för mig är det alla hjärtans dag varje dag haha ;) Me like :)
 
Nähe nu blir det lite kvällskrubb.. äggröra o nått kanske? Mumsfilibabba! Massa goa pussar o kramisar från mej <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0