ingen drömstart

Näää det måste jag faktiskt erkänna.. det va då ingen drömstart på min lovande dag.. Blev väckt strax efter kl 05.00 av min kollega, hon va sjuk och jag skulle hoppa in o ta öppningen för henne.. jo men visst, flög upp ur sängen.. mindre pigg idag faktiskt.. inställd på att klockan skulle ringa 06.30 :( men men.. kom till jobbet och när jag kände efter ordentligt slog tröttheten till på riktigt.. huvet va tungt, tunga ögonlock o allt bara helt upp o nervänt.. ni kan tänka er hur det är med en personal mindre...säger bara PUST!...  Ja befann mej ändå på jobbet i tid som vanligt.. o drog på mej den professionella frökenmasken när kidsen kom.. hej hopp! Bara att tuta och köra :)
 
Efter jobbet stannade jag kvar för att få bukt på alla papper, till temat, information osv... blev iallafall klar 1h senare efter ja slutat o då.... då va det dax för kvällsmöte tillsammans med kollegorna för att stämma av hur allt låg till. Strax innan kl 19.00 va vi klara och jag kunde åka hem.. ahhhh ni förstår att det inte va min optimala arbetsdag... typ 13h på jobbet.. kan väl säga att det känns i hela kroppen.. trött, ont, seg... och imorgon mina damer och herrar blir det uppstigning kl 04.30.. ohh yeah! Känner mej redan lagom taggad?! hmmm kommer kanske ta emot lite.. men slutar iallafall tidigt, då ska ja försöka hinna med en del..
 
Den kollegan som ringde mej tidigt imorse ska vara sjukskriven nu till en början 1 vecka i stöten..vem ska hjälpa till och täcka hennes tidiga öppningar.. jo jag bland annat.. så om ja tyckte att jag hade långa dagar innan så hjälper jag det lite till på traven.. har nämligen 2 kollegor som tvärvägrar att öppna, spännande eller hur.. men snäll som jag är, får förhoppningsvis igen det förr eller senare :)
 
Nähe nu orkar jag tusan inte med denna sega dag längre... näää.. en asvarm dusch, myskläder och en värmekudde i soffan.. mmm kommer väl somna helt utslagen o vakna lagom när ja ska lägga mej i vanligafall haha. Hur har din dag varit ?! Håller tummarna på att den vart bättre än min va? God natt people... sov så gotte <3 Massa pussar o kramisar

Kommentarer
Postat av: Johan

Det verkar vara väldigt vanligt med sjukskrivningar... Jag kommer nog inte dit :)

2013-03-01 @ 19:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0