Dax att komma in i rutinerna igen

Tjabba tjenare!
 
Ohh igår va det en sådan riktig mysdag tillsammans med barnen :) Det va pulkåkning, grillning (pinnbröd) och myse till film på eftermiddagen. >Alltså fatta vad mysigt det va att grilla ute när snön snurrade runt om oss.. ahh mysfaktor på hög nivå.. Ohh hur underbart får man ha det!? Men så är det bara lugnet före stormen, för nästa vecka börjar allvaret igen, då är lovet slut :) Full rulle igen. <3
 
 
 
Såhär kan det se ut när vi grillar.. ser kanske inte sådär supergott ut.. men det va helt ok med lite smör på ;)
Ni som undrar om receptet, här är det: 5 dl vetemjöl, 2 tsk salt, 2 tsk bakpulver, 2 dl vatten.. mm lätt som en plätt!
Idag har det vart en lugn dag på jobbet, åkt pulka så att hela ön hörde oss ;) Hysteriskt roligt är det när en fröken bjuder på sej själv.. hej va det går! <3 Blev mys i knät sen på eftermiddagen till en gammal go film, blev även tokstäd inne på fritids.. gäller att hålla sej sysselsatt, annars klättrar ja på väggarna..  tiden går ju fortare om man har nått att dona med.
 
Efter jobbet idag körde jag ner till min älskade syster o mös en stund innan ja skulle göra det jag verkligen behövde.. träna! Tusan, känns som man verkligen har kommit ifrån det där.. Nu är det dax mina damer och herrar att komma in i träningsrutinerna igen.. Kan ju säga att det va otroligt skönt att få röra lite på döfläsket :) Blev bålen, med andra ord hela överkroppen och avslutade med en stund på crosstrainern. Va ju givetvis fler folk än i kyrkan just idag på gymmet.. mamma mia! Det va päronens granne, 3 av syrrans mans vänner och två små tjejer.. att jag inte fick tuppjuck! Ibland tror jag karlar är värre än oss kvinnor på att prata.. de pratar av sej minsann när de väl samlas :) Pappor emellan.. hehe :) kunde inte låta bli att tjuvlyssna, går liksom inte att småprata i ett litet gym där det ekar om man skulle släppa en fis.. *fniss*.. Effektivt tränade jag nog i 1 1/2h.. Lagom.. Förhoppningsvis kommer ja ha träningsvärk imorgon :) Gäller att ligga i för tusan, såhär ser det ut änsålänge.. Till sommaren kanske.. hade vart skönt att slippa vassen i år igen.. satans bökigt att ta sej igenom där, bläk o sen kanske man träffar på läskiga djur, sjögräs och andra som har dåligt självförtroende/självkänsla där hehe. När dax att motivera sej..
 
 
Just nu sitter jag hemma och lökar hos mami o papi, bestämt mej för att sova här inatt. Mysigt värre, hoppas dock jag få rmin sovmorgon.. börjar inte förrän 9.15 :) Sweet! Gäller att passa på att ta tillvara på varje minut.av sömn man får :) (dålig på d).. men nu så ska ja verkligen försöka. *tss*.
 
Imorgon blir det chilledill, jobba och sen in till stan o ta d allmänt lugnt, kommer förmodligen inte orka nått mer. Ohh längtar inte till nästa vecka, samtidigt som jag gör det. Måndag: öppning, tisdag: utbildning(heldag), onsdag: stängning + kvällsmöte, torsdag: långdag+kvällsmöte på jobbet, fredag: öppning.. Ni ser.. jag har minsann att göra.. inte så knas att man är trött om dagarna när man kommit hem.. hehe.. Men så gör jag ett bra jobb me!
 
Nu ska jag och mami unna oss en stor kopp kaffe för att lugna våra nerver o njuta av varandras sällskap. Hur har din dag varit? Känns som ja kommer somna som en stock ikväll, lövly! Massa pussar o kramisar

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nice :-D

Svar: :)
Emsan

2013-02-22 @ 10:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0