Så kan det gå...

Jaha min kompdag idag då.. fan va skönt! Slippa stressen för ett tag. Va hos läkaren nu på förmiddagen och fick domen, astma.. jo men tack, skönt att veta att man ska ha det livet ut ;) men men, så farligt är det ju inte.. inte än. Då vet jag iallafall vad jag ska skylla på då jag inte orkar springa maraton eller så haha. Behöver inte komma på nått återbesök på länge :) 300 kr bara för att snacka med en läkare, patetiskt för fan! men men, betala o le.. 
 
Idag kom öven mattläggaren som skulle påbörja renoveringen, alltså både han och jag hade nog lust att lipa.. ville nästan klappa honom lite lätt på ryggen o säga.. det löser sej. Alltså när han tog bort mattorna så kom det ju fram ännu mer småsaker som förvärrade renoveringen. Ojämt golv, mögel, fukt o ahh.. hål.. oväntat nog. Så merjobb för den skäggiga stackars kraken (yngre version av jultomten).. Behöver flytspackla hela badrumsgolvet, spacka igen hål innan det ska börja bli fint igen.. det där med att renoveringen kommer att ta 1-2 veckor är jag lite skeptisk till nu när man tittar in i badrummet. Kommer ett par grodor till o från ifrån badrummet, fullt förståligt! Jag hade väl fått tuppjuck delux! Alltså nu när han skulel slita ner våtrumstarpeten på väggen bara blev det "amen va fan!".. Ahhh stora hål som är lagade med tidningspapper istället för att laga det på rätt sätt.. alltså det är inte ok, nästan så man har lust att anmäla skiten om det nu går. Om ni kommer ihåg hur väggen såg ut i tv rummet innan? Sånna hål är det i badrummet, hur man ny har lyckats med det..Hade gärna hjälpt till, är ju glad för att ge en hjälpande hand o det där med renovering är kul om man får vara med. Men att se på när en man sliter röven av sej är inte kul. Vet att han gör sitt bästa, verkar va en bra snubbe det där. 
Såhär kan det se ut när mattan har åkt bort.. skadeboard ramp till golv o fukt överallt. Kanske inte ser så farligt ut men helt allvarligt, det är nasty! Det ända som e fräsch där inne nu är fönster och de rören som man kan se på höger sida av bilden. 
 
Sitter just nu i tv-rummet och häckar o kollar runt lite. Hoppas hoppas hoppas att de passar på att byta ut badkar o det andra me när de ändå är igång. Kommer ju bli ett lyxbadrum isåfall, nästan så man eventuellt vill bosätta sej där inne asg :) *fniss* men helt ärligt, det kan bara bli bättre. :) <3
 
Jaha, vad ska man göra resten av dagen då? hmmm träna? vänta? skriva? förslag någon?! kan ju inte sitta här o glo på tomten junior, eller? ;) kan kan man, men inte i längden kanske. Hoppas på att min kära syster kommer inom och plockar upp mej innan hon åker hem, hinna umgås med henne lite me, passa på o duscha/bada och mysa med mina tjejer. 
 
Imorgon har förskolan stängt och då ska vi på nått shit.. Ska bland annat göra studiebesök för inspiration på mitt gamla jobb.. hmm intressant, kanske väljer att stanna där hehehehehe! Vi ska även få passa på o få tid för att planera, lägga upp temat rätt osv.. Mycket pusselbitar som ska falla på plats imorgon, med att pusselbitarna som ska falla på rätt plats menar jag hos kärringarna på jobbet. Jag vet att jag redan gör ett bra jobb o att folk uppskattar det.. men vissa behöver en spark i röva. :) Ska även smyga upp imorgon eftermiddag när man är klar och kolla till hantverkaren så han gör sitt jobb rätt :) Lillchef som man är :)
 
Hoppas du/ni får en fantastisk dag. Massa pussar o kramisar 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0