våga testa lite nytt..

Idag när jag vaknade kände jag mig mörbultad som vanligt, men när jag väl tatt mig upp var jag nästan som vanligt. Kännt mej helt ok idag, men dagen är inte över än.. Men det går väl åt rätt håll iallafall och det är ju skönt d. Svänger verkligen hur snabbt som helst, drygt!
 
Idag har det varit Kulturrundan här ute på ön, då en massa konstnärer ställer ut sina alster osv, bland annat mormor med sina tavlor. Så stolt över henne <3 Fick bland annat en tavla som inflyttningspresent! wow wow wow. Ska bjuda de gobitarna på fika nån dag, så de kan de passa på att frakta in tavlan. Tänkte den kunde hänga så fint i hallen. Har verkligen ingenting på väggarna, men när hennes tavlor kommer upp så betyder de nått för mig. När man känner igen bilden till verkligheten så blir det roligare och personligare.
 

Jag har blivit lite pyssel o "hittapåig" så tro det eller ej. Jag ska göra lite olika grejer när jag känner och hinner.. :) typ: Päronlikör, rönnbärsgelé, krusbärssaft osv. Kul att testa på lite grejer som man inte brukar göra. Antingen blir det en topp eller en flopp, återstår att se, måste iallafall börja tömma frysen. Har visst en förmåga att samla på mig saker. Älskar ju bär av alla olika slag.. Har ju blåbär och lingon oxå i massor.. tar gärna emot förslag på recept osv.
 
  
 
Vad händer imorgon då?! Hmm, jag ska ta sovmorgon iallafall. Bjuda syrran, agge o ganske mami på kaffe på altanen. Om jag inte har sagt det, så är jag ju husvakt medan farmor o krister är iväg :) Så jag bor ju granne med päronen :) Så de som är hemma får förmiddagsfika hemma hos mig imorgon. Härlig start på dagen.
 
På kvällen åker Alison och jag in till staun, ska äntligen ta hem henne <3 Wiiii! Ska bli skoj att se hur trollet reagerar när hon kommer till den nya lyan. En sak är säker, vi ska ligga i soffan och kolla på Pretty Woman ihop :) Innan vi ska krypa ner o tacka för dagen. På måndag blir det förhoppningsvis jobb igen, full rulle igen.. Har då Agnes inskolning + ett tvillingpar som ska börja skolas in. Så jag har att göra. Men ska inte klaga, hellre ha mycket att göra än att inte ha nått alls. :)
 
Nu ska jag inte babbla mer, nu ska jag umgås lite med familjen Addams o sen leta reda på Alison. Hoppas du/ni har haft en toppenbra dag. Massa pussar o kramisar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0