Vad är problemet!???

Idag när jag slutade tidigt, körde jag in till stan för att kolla upp va det är för fel på mig. Palla må knas i flera veckor liksom. Kommer in till VC och anmäler mig till drop-in:et. Får vänta en liten stund innan ja fåt tassa in i rummet. Där är det då alltså en sköterska och en som troligtvis gör sin praktik där. 
"vad kan jag hjälpa dig med?"
jag: jo jag har haft feber 1 vecka, ganska hög och det slog ut hela kroppen på mig. och nu när min feber har försvunnit så har denna skiten tagit över... jo hesheten och den sjukt ittiterande hostan.
"sträck ut din tunga" (kollar inte med lampa eller pinne)
jag: Hur såg det ut?
"jag såg ingenting"
Jag: ok, men jag undrar om det är nått som smittar, typ streptokocker, för då kan jag ju inte jobba, det smittar ju alla runt om mig (halsfluss). 
"Har du feber?"
Jag: Nej inte just nu, brukar isåfall komma på kvällarna.
Sköterskan tar fram sin hand o måttar värmen med den.. "nej, ingen feber"
Jag: ???? (vafan tempar du inte för)
"Har du ont i halsen?"
Jag: Ja när jag sväljer, svårt att andas till och från för att halsen är svullen, det gör ont i lungorna eftersom jag hostar som bara den, kan inte sova på nätterna, låter som en kratta (skrämmer både föräldrar och barn osv)
"Du kanske behöver medicin? pencillin kommer du inte få...Men jag skriver ut ett recept, antingen den eller den, går att hämta i närmaste apotek. Hinner tyvärr inte undersöka dig, med tanke på hur mycket folk det är i väntrummet."
Jag: Ok tar vad som, bara jag slipper detta, haft det tillräckligt länge nu, Tack!
 
Amen snälla nån, vad kan ni läsa?? En dum jävla sköterska som inte ens har tid att undersöka sina patienter? Fan inte konstigt att man aldrig blir frisk? Hur fan kan man ens säga så till en människa som är sjuk?? Ahh ja fick ett psykbryt när jag lämnade vårdcentralen, fan det är inte ens lönt att gå dit flera gånger, bättre att ställa diagnos på sig själv och kurera sig med husmanskuren. Eller hur? Jag kommer väl inte dit i onödan heller! Jävla idioter. Jag tänker ju inte bara på min egna skull utan alla mina kollegor, barn, föräldrar, nära o kära. Vill ju inte att alla ska bli sjuka heller o att de skyller på mig. SUCK! Pinsamt av vårdcentralen, dåligt bemötande!! Hur skulle du/ni gjort ? 
 
Åkte ut till lyckeby efter ett agressionsutbrott, tillsammans med syster o Agnes.. tröstshoppa lite gardingrejer :) Åker inom apoteket och ska hämta ut min medicin som hon skulle skrivit in, hade hon gjort det då? Nej! Amen va fan, ska jag behöva ligga en natt till och hosta ihjäl mej så ja nästan kräks!? Ska se om ja hinner inom här i stan och kolla innan de stänger, annars får jag väl ta det imorgon... 
 
Så trött och irriterad, som ni säkert förstår.. Hur har din dag vatt? Massa pussar o kramisar

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter ju helt sjukt! Jag hade blivit sååå arg!!!! Hoppas du fick någon bra medicin tillslut :-)

Svar: Jag kan säga att jag blev lagom irriterad igår... Sent igår kunde jag hämta en hyfsat stark kur av cocillana eller vad den hette, som man tydligen kan bli lite rolig av. Men vet inte riktigt om den hjälpte... Återstår att se. Hostade nästan ihjäl mig när ja vaknade för en stund sen... Lagom skönt känns d i hals o lungor... As! Vila vila vila, är ju så duktig på... Tog ledigt från jobbet iaf.
Emsan

2013-08-28 @ 22:19:41
Postat av: Anonym

Byt från djurkliniken på torget till L-by VC eller Hälsohuset. Hoppas du får sova i natt

Svar: Alltså så säger man bara inte till sina patienter, tänk om man hade blivit akut sämre! Jävla nötter! Ja snart är d bud att byta alltså...
Emsan

2013-08-28 @ 23:38:38
Postat av: Anonym

Hoppas du får rolig ihop med morfinhostmedicinen nu haha nej skojar... hoppas d hjälper. Drygt med hosta

Svar: Hoppas me jag snart blir bra. :)
Emsan

2013-08-29 @ 15:34:17
Postat av: Anonym

Hur har du det med hostan? :-)

Svar: Hostan, bihålorna o skallen vägrar ge upp.. Men fighter som jag är, gör jag vad som måste göras.. Trots att ja borde ta d chill. Inte tränat på över 2 veckor nu :( jobb o skola o denna sjuka som vägrar ge upp tar på krafterna.
Emsan

2013-08-30 @ 00:44:11
Postat av: Anonym

Mer bilder på dej i bloggen önskas, hihi ;-)

Svar: Hihi ja nu har d inte vatt på länge :) får skärpa mig hihi
Emsan

2013-08-30 @ 20:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0