Insats

Ohhh yes känns som ja gör stora insatser varje dag, men idag... oj oj jag är verkligen en klippa :)
 
Dagen inleddes med ett samtal på färjan.. Det va en mamma från förskolan, första tanken va.. shit vad är det nu.. men.. Hon undrade om jag skulle kunna passa hennes unge då hon o sin blivande man skulle gifta sig i början av Augusti... Eftersom jag tycker mamman är en sån härlig person så ställer jag upp :) Ska ha ungen en helg.. lördag eftermiddag till dagen efter tidig eftermiddag. :) hur mysigt kommer det inte att bli då att ha en 1,5 åring hemma o mysa med?! Ohh goa unge! <3 Ska bli mys.. vi ska ha slappekväll o äta nått smarre, morgonpromenad med vagn, leka i parken osv.. ahh vi kommer ha det grymt <3 Fin insats ja ska göra va?
 
På jobbet har det varit kanon me, trots att det vart en lång dag med mycket att göra. Efter jobbet idag körde jag hem till en kollega för att plocka upp en kamera, för att kunna fortsätta med temat som ska visas upp imorgon på föräldramötet.. Vi ska ju visa upp hur långt vi kommit osv.. jag är nöjd hittils med arbetet och temat. Skrev sedan ut lite viktiga papper till imorgon :) Orkade inte sitta så länge när ja kom hem från jobbet, gjorde det ja skulle och sedan fick d va. Tog ett snabbt beslut efter allt donande, en hurtig kvällspromenad! Ahhh lite musik i öronen och sen bara pinna på.. va skönt att rensa hjärnan.. Vart mycket som snurrat runt i den lilla knoppen.
 
Ohh en annan grej som jag bara måste berätta.. hehe.. under själva promenaden va jag riktigt nära på att ringa 112 :) Möttes av en gammal man på ca 90 år eller nått heheh komma springande, blev, yvigt hår och vinglig.. mamma mia!!! min puls gick nog upp i 2000000 slag! Va så inställd på att hjälpa gubben till marken och ringa efter hjälp..reflex?! Ah det va nått som hände inom mig... reflex att gripa in, rädd o göra det som eventuellt krävdes. Men tro det eller ej.. han pinnade på med sina vingliga steg och spökliga utseende, mitt i gatan.. alltså jag skojar inte om jag vände mig flertal gånger för att kolla vart han tog vägen :) Pust! Kände igen den gamla mannen från nånstans.. jo Loket! Han brukade va inne bland alla damerna på gympan. hehe..Nu har jag lugnat mig lite efter händelsen hehe!
 
Blir läggdax hyfsat tidigt ikväll, ska upp 05.30 :) Dricka kaffe hos päronen innan jobbet, myse! Sen är det full rulle till säkert 19.00, men ska se om ja inte kan åka hem med den färjan, då är jag nämligen hemma 19.30. Inte speciellt sugen på att komma hem 21.30.. lite skillnad.
 
Nähe people, nu ska ja ta mej en dusch o sen moffa ner mej i soffan tills ja ska lägga mej i sängen o sussa.. Mys med Alice <3 Lövly! Hoppas du har haft en toppenbra dag.  Massa pussar o kramisar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0