Vad gick snett?

För det första va naten väldigt orolig, ett himla kollande på klockan, snurr snurr snurr.. hmmm nått låg jag o tänkte på, men vad?! förmodligen på alldeles för mycket. Vaknade kl 05.00 o efter det kunde jag inte redigt somna om, gick upp kl 07.00 o gjorde mej iordning... Grejen va den att jag skulle ha sovmorgon enligt mitt schema.. rättare sagt skulle ja börja 11.30... eller?? Jag körde och hämtade en rekvisition till förskolan av bossen, sedan blev det en runda upp till vårdcentralen för att ta de nya proverna.. Blodvärdet låg högt o bra igen, 150... sweet! :) Men de andra värdena fick jag inte reda på idag, utan de ringer och meddelar mig när svaren kommit.
 
Efter det dryga besöket uppe på VC, där jag o alla pensionärerna befann oss satte jag mig i bilen igen för att sedan glida runt o chilla.. !? hmmm.. näää! Ingen ro och ingen vila.. blev terrade av mina kollegorna, ifall jag tatt sovmorgon osv.. ehh nej ,men bara för att det blivit ett fel på schemat så har ja fått höra detta hela dagen. Ohhh, o hålla på att stressa mej o messa o fråga när jag kommer gör ju inte mitt humör bättre.. hehe tusan va ja blev agg! Att jaga, tjata, löka sej på min bekostnad är inget o leka med.. Hur tror ni att jag va när ja kom till jobbet då? Jo, lagom irriterad, besviken osv.. slängde fram gotte till fikat mitt framför näsan på dom o sa.. "Här har ni att gotta er lite med".. o så sa ja att det va omoget att få mej att känna mej dum.. men wtf.. de förstod att det blivit ett missförstånd med schemat, eftersom jag alltid är 20-30 min tidigare i vanligafall innan jag börjar. Så d så!
 
Kan väl säga att den dåliga starten på morgonen slutade bättre, ahh visst är det skönt med ett bra slut? Fick reda på att en kollega skulle sluta... hmm visst den biten kanske va lite ledsamt, men glad för hennes skull. Så nu kommer det bli en tjänst ledig som är på 100%, håller tummarna på att bossen sätter den till mej och min tjänst läggs ut.. Ska va glad om ja får va kvar... får se vad de har för planer framöver. Vi ska ha ett möte inom kort...
 
På jobbet har vi nu börjat planera Halloweenfest för ungarna.. Hela v44 kommer vi ha halloweentema. Utklädda, baka, kolla film o ha skattjakter o bus.. ahh det tillhör! Är det höstlov så är det, då ska man bannemej ha roligt så man viks av skratt... Idag tränades det på att göra lite roliga bakelser.. vad sägs om denna fräna?
 
 
Well well.. Efter jobbet idag blev det Loket.. Pump och Core, alltid lika gytt efter.. helt slut! Ont lite här o var... utfall med tyngder suger precis överallt :) Lövly ;) Nu ska ja strax åka ut till lost, öppning i morgon, har även stängning.. mmm så ett långpass... 06.30-17.15.. Kommer somna gott imorgonkväll <3
 
Hoppas din dag har varit bra? Massa pussar o kramisar <3 Pussilpuss..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0