Kalas och höstdon...

Tjena hejsan!
 
vilken natt! Sov över hos familjen Nordström inatt, o Agge började att hålla ett solo kl 02.00 o en bra stund efter det.. lilla busan! Så jag är nog lite övertrött idag... Får man stå ut med! ;) Gick sedan upp strax efter kl 07.00 då siss gick upp.. Vi gjorde mysfrulle.. äggröra, kaffe, rostade mackor osv. Mysigt! Där satt vi i soffan och kollade lite på tv, medan mannen stensov i huset. haha! jag är nog inte en människa som kan ligga o dra mej, men ibland önskar jag faktiskt att jag vore bättre på det. Eller inte bara dra sej, utan öven kunna sova längre på helgerna.. men jag är som jag är.. 2000 järn i elden samtidigt...
 
Efter frullemysen gick vi en promenad tillsammans.. Ida, Agnes, jag och mami.. vi gick nerom hamnen, där pappa precis kommit iland(egen företagare, yrkesfiskare).. Han hade fått mycket firre, så han hade minsann att göra ett bra tag fram över.. Sik, abborre och gädda va det mest av.. smarre! Alltid skönt att va nere i hamnen tycker jag, eller ute överlag.. Att kunna stanna och prata med folk, eller bara njuta av solskenet och det trevliga sällskapet... ahh! Lite som en livsnjutare idag..
 
 
Har även hjälpt mami att räfsa upp massa löv som låg utspridda på tomten, jag gick lös med räfsan.. hej o hå! Blev ett par danssteg och en klassiker... att slänga sej i en lövhög.. :) Moget!? Näää men jävligt kul är det iallfall, kommer nog aldrig växa ifrån det där! Barn på nytt liksom :) Är det höst så är det!
 
 
Hipp hipp hurra för världens bästa farmor idag!! Kalas där alldeles strax. Familjen Addams kommer att samlas och det blir middag o smarrig fika efter det. Kommer tokstorma farmor som vanligt med pussar o kramisar o dansa loss ;) da-di-da-da.. så sjugner vi lite samtidigt som vi dansar ;) <3 Älskar att hon är så spontan..Det är så vi gör ibland på ön.. Är som vi är <3 Sponatana lökiga saker.. wihoo.. tokgilla! ;) .
 
Nu ska ja göra mej iordning, kan inte se ut som en hottentotte ;) Slappe-style ;) lite "kom som du är" ..
 
 Hoppas du haft en bra söndag hittils, det har iallafall jag om man ska se helheten ;) NU.. mot kalas o gottiheter. Pussilipuss o kramisar
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0