Väx upp!

Mina barn på förskolan har varit lövar allihop! Det tråkiga och jobbiga va bara att ja fick jobba över... Vad är det med vissa föräldrar, kan man inte meddela att de kommer sent och hämtar!? Att ringa och behöva jaga föräldrarna e ju inte det roligaste att göra.. suck! Den klassiska kommetaren man får om nått är fel.. "Måste va fel på schemat". men en redig dagissnut som jag är kollade ju givetvis upp detta.. o japp ja hade rätt, de hade gjort fel.. känns skönt att andra kan fela me! O det tragiska med denna familjen är ju att d alltid är samma familj som kommer sent... alltid! o alltid lika noncharlanta..Väx upp! Men men.. Vart fullt ös från början till slut o jag ska faktiskt erkänna att jag är lite sliten...
 
Efter jobbet va ja bara tvungen att ta ut allt agg från händelsen.. Körde ner till gymmet, just då va det bara jag och en till.. sen ramlade det 3 st unga killar.. hmm runt 19 år eller nått.. o åter igen.. om man ska smygkolla så får man fan smygkolla.. men jag ser precis allting.. En av killarna kom fram till mig o frågade om ja träna länge.. ehhh nje, vad menar du frågade jag? Det va ingenting svarade han o glodde uppifrån o ner.. suck! Jävla sparrisar! Idag tränade jag biceps, triceps, mage och lite rygg.. o avslutade med crosstrainer i 30 minuter. Va på gymmet i 2h typ. Och japp.. bastade i säkert 30 minuter.. Blev det lugn och ro i bastun då? Svar nej.. det är pojkgänget gled in lite fint..(delar bastu) o då fortsatte han pojken som ställde frågor tidigare...Är du gift? (pojken pustade och sa "ohhh", pojkvän? hus? jobb? hur gammal är du? osv osv.. ahhh jössös... palla sitta där o försöka slappna av med små pojkar som dreglade.. nää tack! Väx upp för fan!
 
Efter jag va klar körde jag upp till mina föräldrar, som messat mej om ja ville äta. Ja tack, gärna efter ett hårt träningspass. Nu är jag äntligen hemma i mina lya.. i säkert förvar :) Ohh stör mej på en sak. Locket i öronen, fan va jobbigt! Hör knappt och det känns som ja pratar supertyst men i själva verket skiker jag när ja pratar.  drygt, hoppas det försvinner till i morgon så ja slipper att va superkonsentrerad hela tiden o även slippa skallevärk...
 
Hur har din dag vatt? Imorgon är det på att igen.. Lagom lång dag.. eller? inte en chans.. slutar egentligen 14.45, men.. stanna kvar på jobbet för att täcka eftermiddagen, fick nämligen inte ut nån vikarie.. så det är bara att bita ihop o göra det man är bäst på. Får ta ut den tiden jag jobbar över till komp, fint när julen börjar närma sig.. Kommer även jobba över på fredag, då är det samma sak som gäller.. pust.. Men fredagen kommer bli toklång.. 06.30-17.15... Djupa andetag! I can do it! Längtar redan till helgen alltså... Lite kuligheter och sovmorgonar som nalkas.. sweet!
 
Massa pussar o kramisar från den lilla dagissnuten ;) <3 Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0