Ska man ta d lugnt på en sön?

Nej, för min del har det inte vart sådär speciellt lugnt, ni som vet hur jag är, vet att ja e ursel på att ta det lugnt. Så imorse när jag vaknade cyklade jag upp till päronen för att kolla läget. Tog med mej mami ner till gymmet, blev lite som en PT tillsammans med mami ;) Alltid lika kul! Vi ångade minsann på! För min del blev det mage, bröst, armar o crosstrainer. Alldeles lagom! Satte oss sedan i bastun en sväng. Cyklade sedan hem o där sattes man i arbete.. hjälpte mina lövly päron att göra iordning på tomten, höststäd! Fyllde även de stora rabatterna med jord.. o de är murade "blomlådor" och är ca 4m långa.. ja det blev en del jord som skulle köras.. Kommer troligen få lite träningsvärk i rygg o armar i morgon efter allt slit, men snyggt blev det!
 
Efter allt slit här hemma hos päronen hojade jag ner till familjen Nordström som kommit hem från den lilla trippen. Hade gjort eld och tänt lite ljus tills de kom hem, allt för familjen som sagt. Ohhh naaw lilla Agge hade blivit tokförkyld ute på Ungskär, så hon va lite smågrinig o trött.. Somnade i min famn till slut, så fick gå o lägga henne i sin säng.... Hoppas hon får en bättre sömn inatt den lilla sessan, hon hade sovit jättedåligt inatt, men det är inte så konstigt :( Krya! <3
 
Imorgon är det fullt ös som vanligt.. Börjar tidigt imorgon o slutar sent.. Ska bli utv.samtal imorgon och planering av resten av veckan. Efter jobbet imorgon ska ja in o leka Lucky Luke o kanske ta ett pass nere på Loket. Wiho!
Sen i slutet av veckan ska eventuellt Martina och jag ta en liten roadtrip o kolla in det nya Ikea o småshoppa lite :) Alltid kul att ge sej iväg på lite dagsutflykter :) Ska ha me oss lite kaffe o fika på turen. Känner på mej att det kommer bli hysteriskt roligt. :)
 
Nähe en dag i taget, allt kan hända ;)  Hoppas din helg har varit toppen? Det har iallafall min vart :) Nu ska ja slänga mej i sängen och kolla på Solsidan. Tjollahopp tjollahej! Puss o gull o nyp i stjärten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0