Julpynta redan??

Är det verkligen ok att börja julpynta?
 
Va hemma hos familjen Nordström idag, där det va olika viljor om det där med att julpynta. Martin vill absolut inte pynta medan min älskade syster vill.. ahh det slutade med att jag blev inblandad i julpyntandet... Köket o finrummet är färdigpyntat, förutom ljusstakarna som får komma upp lite senare.. O medan Ida och Martin sedan satte upp en stor slinga i flaggstången, passade jag på att mysa lite med Agge, vilket slutade med att sötnosen somnade i min trygga famn.. Tokälskar denna unge alltså <3  
 
 
Jag blev sådär tokinspirerad av syrrans donande där hemma, så att ja har me börjat smådona hemma hos mej. Idag åkte mina "julgardiner" upp, de mörklia..Mysstämning här hemma nu när hela mitt vardagsrum har blitt lila :) Ljus är tända och glöggen är värmd.. Mysigt, inte sant?! Men hur länge ska man egentligen dröja med att plocka fram allt annat? hmm, jag menar då ljusstakar, tomtar o sånt? Några veckor iaf?
 
Förutom att ha blivit drabbad av julpirr/stämning har jag även gjort annat.. typ tvättat bilen, vilket känns som ett onödigt arbete idag.. jävla regn fan! Men men lite renare kanske den blev :) Har även hunnit med att träna en runda, idag köttade jag bröst, armar och mage.. ovanligt va ;) O körde crosstrainer 30 min me, lagom takt med tanke på min dryga förkylning..Avslutade mitt träningspass med att sitta o svettas i bastun i typ 20 min.. och idag va jag faktiskt ensam i bastun, utan några dryga småpojkar som dreglade.. En liten bild på d.. ahhh men jo.. börjar synas lite iaf? :D
 
 
Hälsade på min älskade mormor o morfar en runda me, mormor håller på att sticka en mössa till mej heheheh sjukt spännande hur den kommer att bli.. nej den är inte rosa, men nästan.. Lila ;) *tssss* Bjöds även på en liten kaloribomb.. hmm mörk choklad tryffel o blåbär, smarrigt! Tack söta ni <3 Ibland kan man få unna sej :) "Det är nyttigt Emma, det är mörk choklad.." o så log hon :) jo d kan vi nog kunna diskutera om :) hehe <3
 
Just nu sitter ja nermoffad i soffan o dricker glögg.. mumsfilibabba :) o njuter lite av mitt lilla "julstök". :) Har arga snickaren på, alltid lika spännande på hur slutresultaten blir :)
 
Imorgon people är det jobb igen som gäller.. uppstigning kommer bli 05.30... :) Piggare än nånsin kommer ja säkert va.. not ;) men det är bara att bita ihop. Efter jobbet imorgon kommer det bli skytteträning, denna vecka kommer det bli möe skytte känner ja på mej eftersom jag ska iväg i helgen o tävla. .F*n me om det inte klaffar denna gången.. kommer ju få tuppjuck..
 
Hoppas din dag har varit kanon? O hoppas på att din kommande vecka kommer bli lövly. Massa pussar o kramisar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0