typiskt mej!

Min lediga dag.. ahh vad har man gjort? Absolut ingen nytta alls, helt konstigt! Känner mej duktigt rastlös om ja får säga min mening. :) Åkte ut på förmiddagen så ja va ute på Aspö vid 10.00, köpt med mej frallor o kaffet va ju fixat när ja kom hem. Väl hemma va alla så sjukt stressade, kom igen.. 5 minuter tillsammans kan man väl unna sej.. men pappas stressade schema/planering kom tydligen in i en slags kras då... men men.. knåpade ihop ett par minuter med familjen addams. Efter fikan körde jag runt ön tillsammns med min papi, för att köra till farfars grav.. Farfar, du finns fortfarande kvar hos mej ska du veta <3 När ja kört rundan släppte ja av min stressade papi o körde vidare för att inte störa hans planering.. *pust*. Körde ner till Idis o Martin. Där blev det chilledill på hög nivå.. kollade de två första kvartsfinalera på hockeyn, spännande.. hann även klippa lite gräs där nere innan regnet bara öste ner :) Vilket jädra väder då.. varför kan det inte bara regna eller va sol, svårt att hitta på nått om d helt plötsligt skulle börja regna.. så det där med grillning och spela volleyboll tillsammans "with the gang" blev inte av hehe. får ta det när det är lite varmare o finare väder :)

När ja åkte hem till min lya i stan slog det nog en knäpp i huve, typiskt mej! Hjärnsläpp! vet inte om det är typiskt kvinnor eller om män oxå kanske kan drabbas av detta.. det är nämligen såhär.. Ja kliver innan för dörren, lägger in mina varor som jag köpte innan ja åkte hem(tårtgrejer), klär av mej o ska tassa in i duschen, lägger då märkte till att det är skitigt, på med morgonrocken o börjar dammsuga, moppar golvet, öppnar ett fönster... alltså omg! snacka om att komma av sej när man skulle påbörja en grej... ni känner säkert igen detta... måste sett hur roligt ut som helst att tassa runt i morgonrock o städa o dona.. hehe! har man möe i huve så gör man d man kommer på bara.. hehe Efter mycket om och men tassade jag in i duschen.. nu sitter ja i soffan o ska göra det typ sista för idag, baka.. Alltid skönt att ha nått smarre hemma till kaffet, eller va säger ni?!

Efter mitt bakande ska ja bara moffa ner mej i soffan och kolla på när Sverige möter Tjeckien i sin kvartsfinal, med andra ord en lugn o fin kväll. Imorgon har ja sovmorgon på jobbet, delar dagen tillsammans med en annan kollega. Har tre barn imorgon så min plan är att gå på en utflykt tillsammans med trollungarna o ta med oss en matsäck med frukt o mellis osv. När ja jobbat klart imorgon ska ja in till stan, promenixa en runda eftersom att gymmet stänger tidigt på klämdagar...

Ser fram emot söndag, inte pga av att det händer så möe på måndagen, utan att ja ska baka min tårta.. kommer bli en redig sommarfrisk tårta med hallon :) Typ en prinsesstårta, fast med vitt lock o rosa rosor... mmm.. kommer bli gott som tusan... :)

Hoppas ni allihop har haft en fin dag... <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0