50-års kalas

Innan 50-års kalset körde jag ut min lilla "bettan" till lyckeby för att få den repaterad.. *fniss* de hade väl nått att klaga på under besiktningen.. lättfixade fel :) Så efter att ha lämnat bettan där ute tog jag promenaden intill stan.. 7 km blev det... 1h 10 minuter fick d bli.. Tur ja tog me mej vatten alltså, shit fyfan va varmt det va att gå.. vägen e ju förtusan som en berg o dalbana me.. men när ja kom hem va väl kl 11.08... tänkte ahh snabbar ja mej nu så hinner jag med 11.30 färjan.. bära eller brista tänkte ja.. duschade o drog på mej kläder, tog hojen o cyklade ner till färjan.. på cykelbanan skulle det givetvis finnas en bromskloss.. skojar inte alltså. det va säkert en gubbe på 110 år som körde som en snigel, inte en chans att kunna cykla om.. men när d blev lite bredare lyckades ja speeda förbi, hann med färjan med små marginaler :) 

Körde inom systeryster o Martin innan det va dax för kalaset, kan ju lugnt säga att de hade 40 grader på altanen.. kunde knappt sitta o sola under en längre tid, snabbsolning!



50-års kalaset tog vi idag pga att de flesta jobbar i morgon o att syster kan få älsklingen inom kort. Att träffa familjen är ju som att befinna sej i ett hönshus, alla kacklar i mun på varandra o skrattar åt ingenting.. Det blev paketöppning o fika, ett enkelt 50-års kalas.. Lugnt och städat. När kalaset va slut packade jag ihop alla mina paket ja fick, väldigt glad för alla saker! Tack så supermycket <3 Jag fick: Miniklotgrill (rosa givetvis), vindrutetorkare, fotoalbum på mej o min älskade syster sen vi va yngre *fniss*, kläder, bilkläder, cykellyse, laddare till min mobil så ja kan ladda i bilen, presentkort o pengar :) Fötterna som syns tillhör min systeryster <3



  Tack för en helt fantastisk dag!! och åter ett stort tack till alla kanonbra grejer som ja fick, allt kommer minsann komma till nytta <3 Massa pussar o kramisar!!


Kommentarer
Postat av: Henrik

Grattis på födelsedagen 21/5 lilla tjejen! Vad ska du hitta på idag? Jag funderade på att åka förbi med en present. Kram från Henke

2012-05-21 @ 08:57:16
Postat av: Anonym

Hello :) idag ska ja gå på stan en snabbis sen ut till ön för att fixa en tårta :) ikväll ska ja sitta på möte på jobbet. Siss är på förlossningen så man e lite nervig. Hoppas allt är bra med sej hjärtat?! Puss

2012-05-21 @ 09:42:49
Postat av: Anonym

Oj är hon på förlossningen. Va spännande. Kommer du inte vara hemma alls? :( Tänkte som sagt lämna någon till dej eller be en kompis göra det. Det är ok. Puss

2012-05-21 @ 14:53:06
Postat av: Anonym

Är på ön o kommer nog inte hem förrän sent ikväll. Japp bebis kommer när som :) spännande! Pok

2012-05-21 @ 16:17:33
Postat av: Anonym

Snäll du e :) pok

2012-05-21 @ 16:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0