våffeldagen :)

Igår fick jag med mej min kära syster hem efter grillkvällen tillsammans med Martina :) Siss fick ta lyxsängen medan ja intog golvet.. sov ändå helt ok måste ja erkänna. Vaknade första gången vid 07.00 och då va det galet ljust ute, nästan helt omöjligt att somna om.. med en snarkande syster och en katt som stirrade på mej, som undrade om ja skulle stiga upp nångång :) Jag låg kvar till siss klev upp, sovmorgon med andra ord.. runt 09.00 blev det uppstigning! Då öppnades yttedörren, Alison sprang ut i det fria och lökade sej.. sweet.. kul att se henne lite wild n´crazy.. hela dagen har jag donat på farmors tomt. Jag har bland annat klippt 3 träd, klippt 2 krusbärsbuskar som va lite taggiga.. så en del svorord kanske slank ur... även om ja hade handskar så stacks det ju igenom.. typiskt! Men iaf sen ja har räffsat undan grenar och löv på tomten, plockat påskris o lite sånt nice.. Va gör man inte för att underlätta för sina nära och kära.. Ni vet.. det gäller att passa på och fixa medan farmor är borta, annars får hon själv slita med allt som ska göras på tomten, tycker det är mysigt och roligt att kunna hjälpa till. På förmiddag gjorde ja en kort paus för att köra ner o titta på papi som kommit i land med båten, mys :) <3 När ja sen kom hem och höll på med att klippa det sista trädet kom Martina in cyklande på tomten, shit va mys.. snacka om spontanbesök :) Underbart! Vi fixade fram en filt och fixade lite fika, skönt med ett litet avbrott i allt slit. Efter fikat tog vi oss en promenix med kameran, riktigt härligt faktiskt! Vilken dag! Tror ni man är något trött nu då?! hehe både solen och allt slit tar nu ut sin rätt känner ja.. tror ja kommer somna som en stock ikväll. Ska nog banne mej unna mej ett bubbelbad nä ja ändå är ute på ön.. mm lyxigt värre.

Ni har väl vridit fram klockan va???? 1 timme kortare då... Gilla läget! Har inte märkt av nån direkt skillnad än hehe. Kommer förmodligen inte märka det framöver ändå *fniss*. Ahh kanske imorgon då jag jobbar en superlång dag.. hehe 07.00-17.15... misstänker kanske att ja kommer va trött då :) Men bara kanske.

Våffeldagen idag! Har ni käkat någon/några våfflor idag?? det har iallafall jag gjort, klämde i mej 2 st med glass på, mums! Lätt värd det ska ja säga... :) Efter våfflorna passade jag på att gå ut och njuta av de sista solstrålarna innan det började bli för kallt.. där satt jag på baksidan av huset i en brassestol och filt o bara njöt. Faktiskt väldigt nöjd med dagen! Hur har er dag vart? Lika underbar som min hoppas jag!? ;)

Nu ska jag chilledilla resten av denna dag och inte anstränga mej i onödan. :) Låter som en bra plan va? Alice va sneppet före mej där, som somnade i hallen... vilken gobit <3 Så skönt att hon är en både inne och utekatt, reder sej kanon här ute på ön... me like! <3

    

Bild 1) Min kära syster till åskådare 2) Åskådare nr 2 som höll koll på mej från fågelperspektivet 3) jag som är redo att göra lite nytta 4) ett av de klippta äppelträden 5) farmors påskris :) fränt va :)

Puss och gull <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

:D MYS!!!

2012-03-25 @ 21:38:44
Postat av: Anonym

Riktigt mys <3

2012-03-25 @ 22:47:40
Postat av: Anonym

Fina bilder och du med sekretären

2012-03-27 @ 00:19:11
Postat av: Anonym

Haha japp kan inte annat än att bli bra då haha :)

2012-03-27 @ 16:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0