underbar dag ;)

Det är helt klart nått speciellt band mellan djur och människor... Alltså ja säger bara paddor eller som barnen säger grodor... bläk! Imorse sprang ett barn ut i hallen för att vinka hejdå till sin pappa.. ett skrik kunde höras från hallen, jag sprang ut och undrade vad som stod på..

Ungen pekade ut genom fönstret på dörren o sa :
- Titta grodor!
Jag: - Ja titta! (vänder mej mot en kollega o fnissar)
Barnet: - Amen, dom är ju två Emma, titta! De kramas!
Jag: - Ja har du sett... (försöker hålla mej för skratt)
Barnet: - Det är pappa-groda som sitter på mamma-grodas rygg... han åker snålskjuts!
Jag: (vinkar mej till en kollegan lite snabbt) - *fniss*
Barnet: - Jag tror pappa-groda är trött i benen, det är därför mamma-groda bär honom... konstigt! Men jag tror att dom kramas oxå. Det brukar min mamma och pappa göra me...
Jag: - ahh det är väl mysigt. (Barnet kommer fram till mig och kramar mig hårt och när han släpper kramen passar han på att ge mej en puss.) Vilken underbar unge alltså <3 tänk va lite kärlek kan spridas så snabbt :)
Fler barn började bli nyfikna o sprang ut i hallen för att se vad som stod på... Ungarna tryckte näsorna mot dörrfönstret för att kolla på grodorna.. de skrek!!
Barnen i kör: - Ah hjälp, ohhh va gör dom!? Lås dörren, lås dörren, de försöker ta sej in på förskolan! De slåste dörren sen för att vara på den säkra sidan... är barn sjukt underbara eller vad?! Älskade de små liven <3 Tror ni de berättade för alla om dessa stackars grodorna då!? :)

Förutom den roliga händelsen har även resten av dagen varit helt fantastisk. Eftersom vi inte hade så många barn idag gick all personal tillsammans med barnskaran bort till församlingshemmet, där det va massa aktiviteter. Gäller att passa på då det är fint väder och en lagom skara på barnen. Sjukt mysigt har det varit på jobbet. Leka datten, spela fotboll och mysa med barnen i det härliga vårvädret, säger bara.. sjukt underbart <3 Käkade till o me mellis ute idag, smaskens.. pannkakor.. kommer knappt ihåg när ja käkade det sist.. thanks <3

Efter jobbet hann jag umgås med papi, farmor, morfar och familjen Månsson&Nordström <3 Herre gud va det lilla livet rör sej i siss mage, kändes som den gjorde en helt vändning.. hela magen rörde på sej. :) Babylove <3 Mosters lilla älskling, alltid lika mysigt att gosa <3

Blev ingen träning idag, kände mej inte alls motiverad.. meningen va att ja skulle köra ett pass på gymmet men så blev det inte.. min träning fick ist bli 1 mils promenad på ön :) Helt ok det me! Imorgon kommer ja inte hinna med nån träning, ist får det bli lite träning i helgen innan ja åker ut till ön :) Imorgon ska ja nämligen ut och käka tillsammans med mina ladies o avsluta med lite bio :) Ett fint sätt att ta helg :) Hoppas er dag har vatt fin.

Puss och gull <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0