Vilken underbar vårdag! <3

Ohhh vilken dag!!

Våren va verkligen här idag, fy tusan va skönt.. tro det eller ej... lämnade alltså jackan hemma, vilket jag gjorde rätt i.. Va så varm och skönt ute så att jag bestämde mig för att ta hojen ut till ön idag :) Med lite musik i öronen vallade jag min lilla hoj ner till färjan.. Kändes helt underbart, cyklade hem till farmor.. jössös så fort man kommer innanför dörren går man minst upp 2 kg.. Ja fick stekt potatis, ägg, kaffe, bullar, jordgubbar.. mmm som sagt, ingen risk för svält :) Kom alltså ut till ön vid 11 för att hinna umgås med nära och kära sisådär 45 min innan ja skulle cyklat till jobbet.. När ja kommer till jobbet va alltså klockan 12.. kollar sen i min kalender för att ja skulle ändra en tid.. inser då att jag börjar 13.00 hehe det är ju sååå typiskt :) Tur man sätter upp tiden moahah! När klockan slog 14.00 tog jag o en kollega med oss fritidsbarnen och de 4 äldsta barnen från förskolan på en picknick. Vi gick ner till vattnet, där vi slängde ut filten, käkade nybakade fullkornsscones (min idé till mellis) och lite frukt. oj oj tror ni vi kände oss som livsnjutare eller!? Vi kände på vattnet, vi konstaterade att det inte redigt va badvänligt än :) Men vi doppade fötterna vid vattenkanten iaf, burr! Men lite svalkande :) Där var vi nere i säkert en timme och njöt... Gick sedan sakta tillbaka till skolan.. lagom när vi kommit fram va det dax för mej att sluta... Fatta vilken underbar dag jag haft!!!

   

När ja kom in till stan cyklade jag raka vägen bort till loket för att kötta lite armar, mage och rygg. Skönt! Träffade lite kompisar som va där, trevligt trevligt. Efter nästan 2h cyklade jag hem och gjorde mina 220 situps. mmmm sög lagom skönt i magen.. Ska ta o hoppa in i duschen, efter det får man ta och peta i sej lite maut. Hoppas ni me har haft en skön dag i det härliga vårvädret <3

Imorgon väntas ännu en fantastisk dag, då det bara är förskolan som är i hela byggnaden, här ska vi fortsätta att njuta. Inplanerad mysdag på jobbet, wihooo... Bring it! <3

Puss o kramisar <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0