magkänslan stämde

Japp magkänslan stämde ang tävlingen...

Uppstigning 06.00, frulle 06.30 o sen va det dax att lossa av sina skott vid 08.00. Kan säga att inledningen va sådär, som den alltid är.. sen skjöt ja grymt bra i mellan serierna, vilket ledde till att ja lyckades få ihop ett helt ok resultat.,. givetvis kunde man fått mer, men gjort är gjort.. Målet med tävlingen va att ja skulle ta mej till final, visste att det skulle bli tufft eftersom det enbart va 5 st skyttar, både damer och herrar som mötte varandra, jag lyckades precis ta mej in på en finalplats.. weeei där va målet nått, helt himligt mål! I finalen gick det ju grymt bra, lyckades peta ner 2 herrar så ja slutade på en 3:e plats! wohooo medalj va verkligen en bonus :) Trots att ja lyckades skjuta ett mindre skott som lossades av lite oväntat satte jag 9 av 10 skott klockrent... Tack gode.. fatta vad skönt! Suckers! Här ska ni inte komma o moppsa upp grabbar för ni får pyngel :) Va så skönt att få stå på pallen och ta emot bronsmedaljen och den småsöta glaspriset, massa folk som skulle fotografera.. men visste knappt vart man skulle titta.. men trevligt va d. Va mycket trevligt att träffa alla skyttekompisar igen, tack för en fin helg people...

Helgen har faktiskt varit bra trots den sjukt dryga resan upp och HEM! Alltså ja tror helt klart att hemresan va den mest jobbiga resan ja nånsin vart med om. De körde snabbt ifrån skytteplatsen, jag hann inte äta.. magen blev till en ballong och ja blev tjurig. Den sjukt irriterande mamman som hela tiden satt och kacklade fick ja tuppjuck på flera gånger, helt seriöst... Hon kunde nog inte va tyst en sekund.. hon ville lyssna på melodifestivalen på radion! WTF vi är väl fler i bussen mer än henne, eller!? Hon fick sin vilja igenom, jag försökte lyssna på min musik men va hände?? jo de höjde så att ja kunde lika väl tatt bort mina lurar, för ja hörde inte ens min musik.. gode gud! Sen blev det tjabb i bussen om vilket håll vi skulle köra hem.. antingen omvägen som vi tog upp till E-tuna eller kustvägen!? Deras plan var att de skulle släppa av samtliga passagerare i ronneby! Ehh hur tänkte de där?! Vem skulle hämta oss 3 skyttar från Kalle K där så sent? hmm inte en jävla kotte, deras kommentar: "Ni kommer väl hem på nått sätt eller? " mitt svar: "Nej, så nu kör ni kustvägen hem och sen droppar ni oss i stan, inte ska vi behöva krångla till det " då sa dem att ahhh men då tar det oss en timme extra för oss.. so what! shit ibland blir man bara sjukt irriterad på folk, är det inte bättre man ser till att skyttarna kommer hem helskinnade? JO! Ja säger bara en sak, aldrig mer! Aldrig i hela mitt liv att ja åker med dem flera gånger.. det har bara vatt gnabbigt från början till slut.. Tror ni inte de körde fel i Kalmar rondellen me då? Hur svårt är det, det är ju för fan skyltat Karlskrona med en stor skylt, istället viker de av mot nybro.. jo tack, omvägar e de bra på men detta va ju lite överdrivet.... de fick vända och köra rätt..

Efter mycket om och men är man nu hemma, fick bli en liten kvällspromenad från skyttehallen och hem med en halvstor väska, tur man är så rackarns stark :) Det va sååå skönt att gå den lilla rundan i den friska luften och bara njuta av tystnaden.. mmm! När ja kom innanför dörren fick jag ett fint välkomnande av Alice ;) Ja drog av mej brallorna o satte mobilen på laddning.. ringde mina älskade päron och meddelade att ja kommit hem så att de inte behövde vara orolig.. Ja satte mej på huk för att prata lite i tfn, då kom alice i full galopp och daskade till mej på benet och jag skrek till som en galning. hehe! Mamma bara; Vad händer?! hehe ALICE! Hon hälsade mej välkommen hem med en boxning på benet hehe :) <3 Efter samtalet satte ja mej här vid datorn för att sammanfatta helgen, då kom min misefis och la sej här hos mej.. saknad?! mmmhm! Hehe med tanke på Alice, hon den knasiga mamman undrade om Alice va mitt barn hehe *fniss* beror på hur man ser det :) Hon kommer alltid bli min lilla bääääbis till den dagen ja får egna barn, thats it! <3

Hur har er dag vart? hehe förmodligen lugnare än min!? Nu är min medalj bland de andra o ser stilig ut, mitt glaspris står på hyllan ovanför tv:n o glänser :) Får njuta lite stunden, nästa helg är det dax igen.. SM, sista tävlingen för säsongen.. längtar..



Nu ska jag ta och krypa ner i sängen.. skulle säga att ja kommit hem helskinnad o sådär... Kommer troligen somna som en stock efter allt resande i helgen... skulle uppskatta att ja åkt 90 mil totalt från fre-lör.. inte konstigt att man e lite trött. Sov sött allihop. Massa pussar o kramar <3


Kommentarer
Postat av: J

Grattis till bronset! Stackars och suttit på arslet i 90 mil! Förstår att du e trött! Lycka till nästa helg!

P o k

2012-03-11 @ 05:58:47
Postat av: Henke

Grattis!!!!

2012-03-11 @ 06:24:19
Postat av: Anonym

Mr J ;) ahh stackars min lilla ass, va mindre skönt hehe. Tackar! Henke; Thanks ;) puss o kramis

2012-03-11 @ 09:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0