Gäller att prioritera

Ahhh idag har det varit en intensiv dag, gäller som sagt att prioritera tiden rätt. Idag har jag jobbat 08.45- ca 18.00.. Lång dag med andra ord! Slutade egentligen 16.30, då satte vi oss ner för att slänga ihop en likabehandlingsplan gällande mobbning och kränkningar på förskolan. Jag som har läst en kurs om ämnet och skrivit ett examensarbete om mobbning o kränkningar va detta lätt som en plätt, jag tog komandot och agerade lite minichef för mina kollegor. Snabbt och intensivt! Kanon, bra arbetat... När ja avslutat mötet och all planering åkte ja in till stan för att få en seriös skytteträning, men givetvis... När ja kommit en bit in i träningen kom det en mormor och sitt barnbarn för att kolla läget.. slutade med att ungen (3 år) ställde sej bakom mig och skrek, kommenterade varje skott med ett "PANG".. hur kul kan det vara att stå bakom en person som är i behov av att hitta en känsla, som får en nöjd och belåten... Blickar slängdes runt om i lokalen för att försöka få kontakt med mormorn... vart fan tog alla vägen i hallen!? Kan nån ta ungen! När ja vände mej om o tittade på ungen bara log hon sådär typigt.. WTF... tänkte aja... fortsätter o skjuter och ungen kommenterar pang pang pang pang pang.. Jag gjorde ett hysch hysch åt ungen,  alltså när man redan är slut i huve efter jobbet gjorde inte denna situationen mej piggare och gladare.. nää! Är det inte menat att ja ska få nån vettig träning nångång!? helt otroligt.. När inte nån kom och plockade undan huliganen tog min irritaion över, ja stack där ifrån! Tog ut mina agg på gymmet istället.. Idag köttade jag armar och kondition.. Totalt idag har ja gått 1 mil (6km på jobbet & 4 km på gymmet), nästan lite duktigt eller hur?! *tsss* Eftersom ja vart helt slut efter denna intensiva dag orkade jag minsann inte ställa mej o laga mat... va längesen ja unnade mig nått smarre.. så.. Ascandaria fick d bli (kebabrulle med fetaost).. mmmm så nyttigt då! ehh NOT.. men kände att ja va värd det efter denna dag :) Orkade nästan äta upp en hel bamserulle, sjukt va möe mat!

Nu ligger jag och chilledillar i soffan med värmekudde, duntäcke och en kisemis på mej.. Sååå skönt! Blev helt plötsligt hur trött som helst.. kroppen blev tung, lika så mina ögon.. :) Blir väl till att krypa ner i sängen om en stund o sussa.. Ska bli helt underbart <3

Imorgon är d sovmorgon, börjar inte förrän vid lunch... sweet! Hoppas man får sova ut o inte väcks av en kisemis som tycker ja sovit ut när klart när klockan bara e 07.00 :) nä imorgon vill ja kunna sova längre, men vaknar ja så gör ja :) Hoppas er dag har vatt helt bra. Massa pussar o kramar <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0