onsdag som känns som lördag

Alltså denna onsdagen har känts som en lördag... fick inte redigt ihop det i huve idag :) Men det är ju faktiskt jobb 2 dagar till denna veckan innan man kan slappna av. Imorgon är det ute dag så då kommer tiden rinna iväg snabbt som vanligt, skönt. Lite sovmorgon i morgon me, börjar inte förrän 8.30, sweet!

Idag har jag faktiskt inte hittat på nått speciellt, tog väl "sovmorgon" till strax innan kl 09.00, då mami låste upp dörren o ja flög upp som en onion med kudden kvar i ansiktet o frågade vad som stod på. Hon skulle plocka fram flaggan för att hissa den, ja jössös amalia.. utanför stod även systersyster med Agge. Efter att ha gjort lite iordning pös jag över till mami, papi och siss o käkade lite frulle. Fick man nån lugn och ro då? Nej! för rätt va det va kom Martin o morfar, vilket är helt ok.. sen kommer allas lilla egna "Ove Sundberg", ÅKE. Alltså man vet att han alltid lär komma, men frågan är när? var? och hur!? 

 

Med tanke på Ove Sundberg så är man nästan lite sugen på att se den filmen/serien... Han e ju verkligen.. ahh ett orginal som heter duga.. tänk om alla har en sådan liten ove på jobbet. hehe på mitt jobb har jag nog konstaterat att jag är en sådan liten person.. som livar upp stället ;) Men på mitt jobb finns ju även "the ghost" ja en anställd som finns på jobbet men ingen som ser hon/han, eftersom de jämt smiter.. Känner ni igen det? Ni har garranterat dessa typer på erat jobb me om ni tänker efter mohaha! sitter ärligt o fnissar här.. finns så många olika kategorier man kan stoppa in folk i. Nu ska man ju inte göra det, men blir lätt så när man tänker förmycket.

Nu råkade ja visst sväva iväg från dagens händelser. hehe! När morgonen/förmiddagen va överstökad fick jag faktiskt egentid med mosters lilla älskling. hehe kuligt att håret fick sej en liten Stig Helmer-tofs på bilden :)



Tog oss en vagn-promenad på 30 minuter innan vi anlände hemma hos siss igen, supermys.. Blev även lite solning på Nordströms altan. På eftermiddagen/kvällen slängde jag ihop en paj till Ida, Martin och lilla mej, fick bli köttfärspaj(corn) med chili/paprika cream fraish... ruskigt gott och det verkade som om familjen blev tokmätta me.. hehe lyckades! ;) Blev även paj över så jag tänkte att dem kunde ta det med sej eller äta upp det innan de åker till Ungskär imorgon.. tänker minsann på mina nära o kära <3 Fick reda på en kulig sak idag.. att jag ska få va Agges Gudmor <3 naaaw <3 Kommer alltid finnas för henne, sötnos! Så på dopet som eventuellt ska ligga utepå ungskär ska jag stå o hålla ögonstenen <3 Happy!

Har nog inte varit still en minut idag.. promenerat en massa, ja förutom Agges lilla sovpromenad blev det även lite andra promenader o cykelturer på ön :) Håll igång! :) Men nu ska jag faktiskt erkänna att jag sitter med mina mjukisar och bara chillar framför datorn. Blev inget firande för mig idag.. Sveriges Nationaldag.. hehe ahh kanske en kaffelaffe o ledighet.. tackar för den behövliga ledigheten :) Hoppas er dag har varit kanon. Nu ska ja bannemej leta reda på min buse till Katt, inte sett henne på hela långa dagen.. Blir väl till att ställa sej på trappan o gala så hela Aspö hör henne :) Kanske är på taket, som hon vart tidigare.. återstår att se moahaha! hehe Nämen titta!!! Där e hon!!!! på räcket till trappan och tittar in genom fönstret o piper <3 Skönt att ha sin lilla värmeledare hemma, skönt.. haha <3

puss o kram


Kommentarer
Postat av: J

Grattis Emma!

Du bli en bra gudmor

2012-06-07 @ 21:55:21
Postat av: Anonym

kommer bli den bästaste ;)

2012-06-07 @ 21:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0