sommarfest

Idag har det varit sommarfest hemma hos en kollega tillsammans med 13 barn, den lugna och fina barnaskaran. På sommarfesten blev det till att klä midsommarstången o dansa runt den med lite sång o bus, badat pool, tipsrunda och käka smarrig mat. :) Alla ungarna började tjata om badet innan vi väl kom fram hehe! Så när det väl va dax agerade jag liftguard i poolen.. i mitten av poolen stod ja med barnen runt om mig som härjade som huliganer :) Underbara! fick hjälpa dom in och ut från poolen och ja lite blöt blev man, men va gör man inte ;)



Kolla in mauten som vi vuxna fick att äta!! En god räklåda och nygrillade baguetter till middag, lyxigt värre! Säger bara yummi!!! Riktigt smaskigt ;)

 

När vi hade vart hos kollegan från 9-14 begav vi oss hemåt mot förskolan igen med skutt och skratt. Ballongerna som de fick från festen va nästan det bästaste på hela dagen, förutom badstunden :) För mig har hela dagen varit alldeles underbar. ahh förutom lite känningar från gårdagens undersökning. Dagen har verkligen bjudit på blod( unge som skurit sej på nått vasst, jag fick aggera som sjuksyrra), svett (lagom ljummen dag) och tårar av både skratt(vuxna) och trötthet, hmm mest ungarna. ;)

Imorgon är det lövmarknad här nere i Kalle K, hela torget kommer vara fullspäckat med en massa stånd ;) ja med allt möjligt! Tusentals med folk kommer att samlas och det är alltid någon man stöter på som man inte träffat på länge. Jag jobbar tyvärr hela dagen ser det ut som, kanske sticker in en sväng på kvällen o bara kollar läget. För man vill väl inte bryta en tradition som hållt i flera år?! det känns ju bara konstigt man struntar i det, frågan är bara om man har ork att gå där bland trånga gångar och folk som bufflar sig fram.. well, återstår att se :) Ni kommer säkert gå där o svänga runt, så ja säger: vi kanske ses där bland folkhavet!  

Ska bara säga att jag faktiskt oxå är lite bitter, som ni redan vet håller denna satans kommun på att varsla folk hit och dit.. frågan är... är man kvar efter sommaren eller inte.. ingen som vet, men jag har iallafall tröttnat med att leva med ett ständigt frågetecken över huvet.. så jag har faktiskt redan nu börjat söka nytt... lika bra att ha en liten back-up ifall ifall..

Nu skall jag sova, ladda batterierna inför morgondagen.. sen blir det fullfart mot midsommarafton ;) Min midsommar kommer firas här ute på ön tillsammans med Martinis mfl.. mat, midsommarstång, lekar, grilla o festa.. kommer bli en kanonbra midsommar tror jag, hehe om vädret håller sig fint me ;) men man vet ju aldrig.. nästan 90% av alla midsommar regnar det ta mej tusan.. hoppas på undantag detta året ;)

Puss och gull.. <3 Love <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0