Oral våldtäckt (gastroskopin)

Idag va det då dax att utsättas för den "orala våldtäckten"! Alltså jag skojar inte! När jag kom in på rummet fick jag snabbt syn på redskapen som de skulle använda.. omg va första tanken, hur fan ska jag få ner denna långa grej i halsen?! Det va verkligen 1cm i omkrets och 1 m lång.. En läkare, en sjuksköterska och en undersköterska kom in i rummet och hälsade mig varmt välkommen.. jo tack! Jag fick en grej som jag skulle bita i så att jag inte kunde stänga igen munnen när det blev otäckt.. Bedövning, va fan är det?! De doppade bara slangen i nån bedövning, men det hjälpte ju inte kunde ja lugnt säga.. kräkreflex som hette duga kom då och då när de stoppade i dm för dm.. otäckt.. fyfan, önskar aldrig att jag kommer få utsättas för detta flera gånger.. Hur tror ni att det va att försöka svälja ner slangen bit för bit, inte så mysigt kan ja säga er... man kan liksom inte fatta hur den långa slangen verkligen kom ner i magen! Det kändes som en stor orm som slingrade sej runt i magen. De blåste även upp tarmarna och magsäcken för att kolla så att det inte fanns några sår eller liknande.. Men de kom fram till att det såg fint ut och inga täcken på sår. När de även va nere i magen tog de två olika vävnadsprover.. o det såg inte heller så speciellt mysigt ut när de trädde in en mindre slang i slangen som redan va nere i magen.. Proverna i magen kändes ingenting, skönt.. Under undersökningen kom det slemm, kräkreflexer och ett himla obehag.. Sen när de säker att man ska andas lugnt.. lättare sagt än gjort.. men när de väl va nere i magen kunde man passa på att andas lugnt, så länge slangjäveln va stilla! kan väl lugnt säga att det känns att de har varit runt och spökat runt i hals o mage... ömt och irriterat.



 Givetvis skulle de ställla frågor när ja låg där o plågades.. det ända ja kunde göra va att sätta upp tummen.. och nej inget långfinger.. bara tummeupp! Fick faktiskt massa beröm eftersom ja hade rätt inställning från början till slut. Min inställning: "Då är det väl bara till att göra att!! Ingen idé att dra ut på att, nu kör vi så är det över sedan." Efter den orala våldtäckten unnade jag och mami mej lite frukost.. mmm frukost kl 12.00, normalt!? Men men.. så är det när man varken får dricka eller äta 6 timmar innan undersökningen. När frullen/fikat va intaget körde vi in till stan igen, där jag släppte av min kära mor på sitt jobb och jag passade på att göra stan osäker... Pigg kan man väl inte redigt påstå att jag va men kände faktiskt för att unna mej nått på stan efter allt...

På stan blev det en midsommarklänning (tunn och skön o lite Emmastil över den), ett linne(blått) och lite hårspary.. helt ok shoppingrunda :) 

 

Sitter på ön nu och njuter i kvällssolen :) Glassigt värre... Givetvis när man sitter på baksidan av huset och försöker få lite lugn och ro drar en orkester igång en bit ifrån.. det är ett par gubbar som har startat ett band här ute, dansband.. hehe underbara! Hela Aspö är i gungning :) Nu skall jag cykla runt ön för att ge farfar en midsommarblomma! Tänker på dej världens bästa farfar <3

Ska ägna resten av veckan ute på ön, får dock se om ja åker in en sväng på lövmarknaden.. :) Kan ju inte bryta traditioner? Nu ska ja andas ut o invänta på mina svarer från undersökningen :)

Imorgon är det sommarfest tillsammans med ungarna hos en kollega.. då blir det midsommarstång, bad och en massa bus. Låter som en helt ok onsdag! Hoppas att ni haft en fin tisdag :)

Pussar o kramisar från den tuffa bruden ;)


Kommentarer
Postat av: Henke

Snygg klänning och snygg kropp :)

2012-06-19 @ 23:01:30
Postat av: Johan

Du är så söt och väldigt sexig Emma

2012-06-19 @ 23:24:00
Postat av: Anonym

Tack Henke, glad ;) så go! Blev bara Tokkär i klänningen, den bara sa: köp mej, den klär dej bra :) johan!! Får ta mej en titt i spegel o se om d stämmer.. Tss.

2012-06-19 @ 23:30:11
Postat av: J

du e en sån sköning, sexy :) vart hittar man langosen?

2012-06-21 @ 19:47:10
Postat av: Anonym

Langosen fanns lite här o var, fanns en bakom Statt bl.a. Fanns mat på alla längor kändes det som... Unnade mej en langos, flåtig men värd det :) en gång om året är ett måste haha! Kram

2012-06-21 @ 23:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0