märkligt

Ahh detta är ju märkligt det som hänt.. vem fasiken är hos mej på natten o försöker övergöda mej med jordnötter?? nå!? Helt seriöst.. Igår när ja skulle krypa ner i sängen låg det en jordnöt i sängen så den hystade ja undan lite sådär hehe... Vaknade kl 04.00 o allt va i sin ordning, när klockan närmade sej runt 08.00 snåret satte jag mig upp i sängen för att sedan kliva upp.. ja då jädrar låg det en hel näve med jordnötter i sängen! Men snälla nån... Det är jag och Alice i hela huset o jag kan ju lugnt meddela att ja inte är jätteförtjust i jordnötter och att jag absolut inte går i sömnen.. detta är ju otäckt.. wtf kommer de ifrån? Vilket mysterium! Det som är så knas är att det ligger en påse med jordnötter i vardagsrummet, vilket ja märkte imorse när ja gick runt o kollade läget. Hmmm vem är den skydliga.. Blev ju till att städa förtusan efter allt :) Alltså när man ligger ensam i ett hus så kan man höra massa ljud.. knak på övervåningen, knak i trappan, knäpper i köket o sen ja.. jordnötterna.. :) Undra vad som kommer hända inatt då? hehehe ohh älskar när det händer saker som man inte redigt är beredd på :) <3

Gick sedan över till mami och papi för att käka frulle.. efter frullen gick mami och jag ut på tomten och rensade ogräs där plattorna skall läggas till sommaren, eller ja rätta sagt efter sommaren :) Man kan ju alltid förbereda så gott man kan, inte sant!? När klockan blev 13.30 körde familjen Månsson ner till färjan för att åka ut till Torhamn.. av alla ställen, världens ende liksom. :) Men innan vi tog the roadtrip ut dit, mellanlandade vi hemma i min lägenhet, där vi satte upp min stora klocka i köket som ja länge tjatat om att få upp. Thanks! Nu är det bara små tavlor som ska upp, men ska bara välja ut ett par fina att sätta upp, hmm eller nått.. kul att det kommer upp lite grejer på väggarna i köket, känns så naket annars...

Ute i Torhamn va det 14 års kalas, min minsta kusse! jössös va tiden går snabbt.. Det blev hemmagjorda hamnburgare o sallad osv.. jag gjorde givetvis en specialare eftersom ja inte är sådär jätteförtjust i hamburgare.. hmm så ja tog allt annat förutom hamburgaren mohahah! ovanligt!? Inte alls ;) Efter maten blev det givetvis onyttigheter.. scwartzwaldstårta och kladdis o givetvis en kaffelaffe.. mmm smarrigt!

Det är ju så märkligt att man jämt skall störa sej på en massa saker... Jag måste bara tokdissa framsätes/baksäteschafförer, omg!! Mami körde, papi fram och jag (barnet bak), sen drar framsäteschaffören igång... Papi:  "va snabbt du kör!, sakta ner!, jag tror jag trampar igenom golvet snart!, Hinner vi köra inom preem?, Akta så det inte kommer en kanin uthoppandes framför bilen!".. Ahh jag som satt bak fick ju bara tuppjuck, hur orkar man ens lägga sej i andras körning när man bara ska åka med o se glad ut? ;) Det va inte så att mami körde illa på nått sätt, hon som alla andra ville hem, det är mer papi som är ovan att sitta i framsätet.. kan väl säga att han vart orolig i hela sitt liv att åka med andra.. snälla nån.. måste börja lita på andra.. Man får se det på så sätt att han är rädd om oss :) Men detta eltande hela tiden.. tillslut sitter man bara o håller med o lyssnar och tittar på allt annat :) ah jössös amalia.. är iallafall lagom trött i både huve, öron o resten av kroppen av denna lilla roadtrip till kusinerna. Märkte att min kusin som är hmm 17 år hade gått o förlovat sig.. love is in the air... så söta så det inte va sant.. så försökte de smussla med det lite, men jag har ögon som en hök :) Grattis då kusse...

Nu är man hemma i lugnet igen... Alice har hoppat upp o lagt sej i mitt knä medan ja skriver här, så mysigt.. Skönt att komma hem o att det är nån som möter en med ett efterlängtat pip o sådana dära "spralleskutt", typ wohooo nu kommer matte! o sen att hon vill gosa me :) Alice min Alice <3. Ikväll blir det läggdax tidigt så man orkar upp i tid. Jobbar 7.15-16.15, skall sedan in en runda till stan tror jag.. :) Kan inte fatta att helgen gått så snabbt, ändå känns det som man knappt gjort nått :) Borde vara olagligt att tiden går så snabbt som den gör..

Hoppas att er helg har varit kanon, nu blir det mjukisar och slappe framför tv:n.. inte helt fel kanske :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0