lövmarknaden

Idag har jag jobbat, inte så lång dag dock.. hehe jag vaknade 7.00 eller nått o körde upp till jobbet så jag va där runt 7.30, lagom till frullen hehehehhe började egentligen inte förrän 8.45 men va fan gör det.. hehe hade totalt 4 st barn idag så vi har haft det väldigt glassigt med trollungarna. Mysdag! Fick sluta nån timme tidigare me, klagar inte :) Så när ja slutade cyklade jag ner till färjan för att sedan ta o gå en runda på lövmarknaden. 

 

Jag vet inte hur många stånd som va där alltså, men precis överallt ;) Det va alltifrån godis, kläder, leksaker, mat, väskor m.m.... Lite som chinatown ;) jag ska faktiskt erkänna att jag inte köpt ett piss, det ni! Nog första gången ja bara gått runt o kollat läget. Hämtade upp min kära mor på jobbet och gick en snabbrunda, vi insåg snabbt att det inte fanns så möe saker vi ville unna oss.. hehe men vad sägs om en tröja till Agge: "Tycker ni att jag är söt, då skulle du se min moster", charmigt eller hur!? och en med "morfars ögonsten".. jössös va Agge kommer bli glad när hon får dom moahah!



Unnade oss oxå en langos.. shit fyfan, onyttig så in i baljan men ner gick den tsss. Känner mej förtillfället som en uppsvälld ballong efter langosen. Äter man bara en langos om året så är det väl inte så farligt, kan unna mej den ;) På stan träffade jag massa folk som man inte sett på länge, typ gamla kollegor och andra polare.. trevligt! Man tycker att Kalle K är litet, men det är minsann sällan man träffar alla som man hejat på idag, knas :) Måste säga att detta året va det inte alls lika mycket tryck på lövis som det brukar vara, märkligt.. Men kan kanske tänka mig att det vart möe folk tidigare runt lunch o så... Ingen redig hysterikänsla detta året :) *fniss*.. kanske va roligare förr, när man va yngre och fick springa runt själva o kolla o shoppa onödiga saker som en tok.. men har nog vuxit till mej o bara kan gå omkring o kolla runt, snacka o shoppa det nödvändigaste osv :) Förra året shoppade jag tex en fikakorg, en fikakorg är tex viktig att ha! Japp, bra kap jag gjorde där förra året. Nöjer mig faktiskt med mammas sällskap detta året <3

Efter att ha gått klart uppe i folkhavet behav sej mami och jag ner till färjan, även där va det en massa folk :) De flesta vill ju fira midsommar på Aspö såklart :) *Asg* nää skojar, man får fira precis vart man vill.. Syrran ska ju tex fira ute på ungskär tillsammans med resterande klan från Nordströmmarna med vänner, själv skall jag vara ute på min Ö  härja runt. Nästan så man längtar lite efter morgondagen, då det kommer bli lekar, matlagning, klä midsommarstången, dansa och sjunga, grilla o pataja ;) sweet! Hoppas ni allihop får en fantastisk midsommarafton imorgon.. Hoppas på att vädret bjuder på värme och sol, men hmm.. vädret stoppar oss aldrig här ute på ön ;) är det midsommar så är det <3

Massa pussar o kramisar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0