katt & råtta

Vad hände egentligen med min välbehövliga sovmorgon idag? Blev inte nån!
Första samtalet kom 06.15, vilket jag inte svarade på.. sen sms:terrade mami mej o sa att det inte gick dubbla färjor på morgonen osv.. Sen ringde mormor runt 08.00 o frågade om jag kunde körde morfar till sjukhuset eftersom vårdcentralen tydligen hade varit snorkiga inte velat ta proverna så att proverna kunde skickas till labbet på sjukan, istället körde vi ut till sjukan o gjorde det som skulle göras....  Givetvis ställde jag upp som taxi till min goa "offa". Han skulle bara ut till sjukan för att ta ett blodprov för att se att allt stämde inför resan till karlshamns lassarett. I karlshamn skulle han nämligen operera ett brock som han har i naveln. Stackars min lilla offa <3 Som det verkade hade operationen gått bra ;) skönt!
 
När jag hade gjort den fina insatsen på morgonen, körde jag ner min bil till färjan (9.30) i kön för att vara helt säker att komma med 10.30, har nämligen varit problem med ena färjan, så det gäller minsann att ha lite framförhållning o komma ner i tid! När ja parkerat min bil tog jag mig faktiskt en lugn och behaglig promenad runt stumholmen, shit va mys.. solen sken och vattnet krusade sej bara lite grann.. mm! me like..
 
 
Väl ute på ön mellanlandade jag hemma hos farmor och tog en kaffelaffe o babblade som vanligt.. Så mys att få tid med de äldre, betyder så mycket för dom och för mig me givetvis <3 Jobbade sedan ett par timmar o när jag kom hem fick jag mig ett asgarv!
På gräsmattan satt alltså min crazycat med en mus framför mej.. hehe precis som de satt och snackade eller nått.. vilka onions alltså! Ena stunden stog musen upp och Alice gick då nära den o luktade o höll på.. sedan klappade hon den och va allmänt lökiga.. Bär omkring på den stackars musen.. naaw!
Kolla in dessa... "kom så leker vi katt & råtta (mus)!"
 
 
Strax skall vi gå över till familjen Addams och grilla.. så mysigt! Det är farmor, Jag, Ida, Martin, Agnes, mami, papi, Görel och Göran.. Hahaha en del av oss då.. annars är klanen ganska stor ;) Räcker gott o väl med de kackelhönorna som är med hehe. Efter grillandet skall jag hem och chilla, kanske börja småpacka inför nästa helg :) (roadtripen).. weeii! Längtar :)
 
Hoppas att er dag har varit fantastisk! <3 Massa värme och kärlek <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0