händer en söndag?

För min del va det ju byggande o målande :) 08.30 stog papi och jag redo ute vid boden för att påbörja arbetet, idag blev det mest att slå upp panelen som låg kvar på släpet.. vilket vi faktiskt gjorde, bra där! Under tiden vi arbetade flititgt kom morfar på besök, för att kolla läget, farmor kom med fika, mamma kom med fika.. ahh så vi svalt inte iallafall *asg*.. Till lunch käkade vi pannkakor, smaskens!
 
Såhär långt har vi kommit hittils, ingen liten bod! Men snart är iaf skalet klart... Lite tak o panel så är det jobbigaste gjort :) Sen är det bara fönster, dörrar, isolering och innervägg, el kvar.. hmm långtidsprojekt! <3
 
Jag målade så långt jag hann innan regnet började piska oss.. :) Jag sjöng: "Jag ska måla hela världen lilla pappa" hehe han bara skrattade, för står inte varför :) Medan regnet vräkte ner stog pappa och jag inne på den delen som hade tak och drack kaffe och skådade vårt effektiva arbete. Papputs kommentar: "Ohh kära nån va skulle vi gjort utan Gevalia".. hahah trodde ja skulle sätta i halsen! Kommer ni inte ihåg den reklamen då de små barnen satt vid ett litet bord och sa samma replik? hehe I remember.. Så hade de lillfingret ut... märkvärdigt ska det va haha!
 
Nu när regnet bara är allmänt störigt och gör så att ja blir rastlös, får ja se till att hitta på nått annat... Papputs förslag va att lägga oss i sängen och titta på OS.. *pfft* när paps säger så menar han att han ska vila ögonen med OS i bakgrunden, klockrent! Kanske blir att ja tassar över till min lilla Alice och gosar med henne, får se :) Har inte nått speciellt planerat resten av dagen.. tar den som den kommer..
 
Naaw tänker så mycket på mosters lilla älskling som ligger inlagd på sjukan :( Hon har antagligen fått ett virus eller nått, vilket leder till kramper osv.. har liksom en liten klump i magen av oro, vill att min sötnos ska komma hem så man kan andas lugnt och fint <3 Kom hem Agge, moster saknar dej! Krya på dej min lilla ängel <3
 
Ska slå en pling till fam Nordström o kolla läget <3 Hoppas er söndag har varit kanonis>!? Här hänt för spännande under er helg? Puss och Gull <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0