början av mini-semestern

Dagen inleddes med uppstigning 04.45, vilket jag känner av nu :) Va på jobbet 06.30 för att vara på den säkra sidan, ifall ungarna skulle hystas in tidigare, man vet aldrig med föräldrar... Jag tände ljus, satte igång radion, bryggde kaffe och hann till och med börja städa på fritids, ingen kunde dök upp... förrän 8.20... tror ni att ja blev tokig när hennes tid va satt 07.00.. vilket innebar att ja hade kunnat börja 7.30 ist.. aja, städat blev det.. och efter en stund kom det 2 st barn till, lugn och fin dag.. 3 barn totalt på hela dagen :) Snacka om kvalitetstid.. "filmmys", spel, pyssel och vila efter maten.. en helg ok dag. På eftermiddagen kollade vi på tennis som barnen tjatat om, tennis på Aspö hehe! Söta mina små barn är, vi gick över vägen för att kolla på tennis, det visade sig att det va en gammal elev som spelade.. Där satt vi på läktaren och hejade o hade allmänt mysigt.. Kramar, hejaramsor och ett himla pill på min lilla tofs i håret, som tydligen va hysterisk rolig.. sötnosar! <3
 
När ja slutade jobbet körde jag raka vägen hem för att hoppa ur min bil och in i en annan haha! Början av min mini-semester hade nu börjat. Påvägen till första anhalten som är Älmhult hade mami och jag superkoj i bilen.. Eftersom vi är sådana sångfåglar hade vi minsann allsång i bilen så att hela jädra småland kom i gungning.. Ja sammnfattar resan på följande sätt: "Vimspottor" & "Tramspottor" haha! Ja jössös amalia! Det va en massa trams, asgarv vilket troligen kom från tröttheten hehehe, iallafall från min sida :) Jag fick nämligen för mej att ja glömt min mobil ( mitt syrgas) någonstans... vilket ledde till att ja rotade runt bland skorna, väskorna. nja nästan precis överallt.. mm men under röva låg den haha! En lättande suck kom från mej då.. sen va det mammas tur då.. Hon skulle växla om och la en bulle i mitt knä och när hon väl växlat så skulle hon ta bullen igen.. hmm men tydligen va mina ben mycket lättare att gå tag på istället, vi båda kollade på varandra och asgarvade.. tillslut pekade jag på vart bullen va ;) MOHAHAH!
 
Väl framme i Älmhult blev vi bjudna på kvällsmat, hackade jordgubbar, smultron och puffar. Gott! Blev även korv med bröd, och det toppades sedan med kaffelaffe.. mums! Efter kvällsmaten traskade jag ner till Kristers(farmors gubes) damm. Där kan man hitta alla möjliga djur ;) Alltid spännande att komma hit.. Alltså här kan man verkligen slappna av, vara sig själv och slippa tänka på en massa. Folk fattar inte hur chill det är här, det blir vad man gör det till, inte sant!? Ett gammalt torp som har ett charmigt läge och intressanta saker i och utanför huset :) Det va så mysigt att sätta sej ute på bryggan och bara kolla på vattnet, lyssna på när fiskarna hoppade och de små ankbebisarna som simmade i närheten.. solen som stack till lite då och då.. skönt! Blev kallad för "biologen" av Krister, hehe bara för att ja gick och kollade på alla möjliga smådjur runt om.. Synd dock att min bild på de små ankorna försvann, duniga och gulliga.. naaw! Tur de har varandra <3 från början va det 4 bebisar, men den ena dog och den andra e spårlöst försvunnen.. naaw! <3
 
Här kommer lite bilder på hur det ser ut här :) Kanske att det dyker upp fler bilder framöver.. ;)
 
 
 
Jaha gott folk, snart dax att krypa till kojs.. lika bra att somna före alla andra här i huset.. alla snarkar som tokar.. öronproppar kanske kan vara att rekomendera moahahah! När ska inte va taskig.. men förhoppningsvis kanske jag iallafall kan sova lite, annars vila mina små gröna! :) Uppstigning kommer ske 06.00, vilket jag fasar över.. för jag vet hur det brukar bli tidigt på morgonen.. vi snackar de fetaste kobjällrorna som finns, eller ett stort horn som låter som en brunstig älg.. inte konstigt att man flyger upp ;) Men som sagt charmigt, det tillhör i sjumilaskogen, man får vara beredd på det mesta! :)
 
Hoppas ni haft en fantastisk dag! Sov så gott sen <3 Massa pussar o kramisar från chilledillaren <3
 

Kommentarer
Postat av: J

Låter som en härlig roadtrip
Pok

2012-07-10 @ 09:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0