Äntligen fredag

Synd att mina dagar ute på saltö är slut, även idag hade vi det superkuligt! Dagen inleddes med bak tillsammans med barnen.. Blev kärleksmums med citronsmak... mumsfilibabba...Kanongo fika efter lunchen :) 
 
 
Efter lunchen hade ja en massa tjat tjat tjat på mej från ungarna, att ja skulle bada tillsammans med dom.. Kunde inget annat än bita ihop o göra att :) på med badkläder och ner till stranden! Jag och Amelie gjorde vårt traditionella dopp, hand o hand hoppade vi i plurret medan ungarna skrek våra namn uppe på bryggan.. helt underbart! Helt underbart jobb att kunna bada och sola samtidigt som man passar alla busiga barn, perfekt!
 
Efter jobbet körde ja till loket för att ånga på för sista dagen på denna veckan, det fick bli spinning 30 min eftersom ja inte kunde springa idag (ont från höft till knä, säkert nått i kläm), mage ( 300 situps med tyngder) och även lite armar fick det bli idag.. fint! När ja vart där över 1h duschade ja lite snabbt och hystade in mej själv i bilen, mot färjan! :)
 
Väl hemma lagades det mat till familjen mammut och papput, bjöd även in min goa farmor på mat. Fixade ihop räkwok med nudlar, kall sås av cream fraish och mango chathey, vitt vin och dekorerade tallriken med citron och annat vackert... Det stora Plusset va ett trevligt sällskap.. farmor blev positivt överaskad, hon hade aldrig käkat det förut, men kan säga att hon aldrig är feg för att prova nya grejer.
 
 
Helt under kväll.. alla blev tokmätta och de tyckte det va spännande att få smaka min påhittade mat :) Deras takllrikar va tömda, vilket tyder på att det va en helt ok måltid :) *varm i hjärtat*.. Nästa gång ja får tillfälle ska ja bjuda de på nått annat smaskigt, har redan börjat smida mina planer :)
 
Imorgon mina damer o gubbar är det Aspödagen här ute på lost.. själv ska ja inte delta i ett piss eftersom ja varje år stått där, så ja ska mest glida omkring, sweet! det enda jag vet är att ja ska hjälpa papput med att smälla upp väggar o börja dona med boden, sakta men säkert börjar det likna nått <3 Ska nog även hinna med att sola och bada.. på kvällen ska jag iallafall grilla med martina om det är fint väder. Inte helt tokigt.
 
Hoppas att er dag har vart lika fantastisk som min! Massa värme och kärlek <3 Fredagsmyset här hemma fortsätter... Puss puss
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0