Funny!

Idag har jag jobbat o slitit, bara trött som en tok... Dagen inleddes med frulle hemma hos farmor ;) Hon blir alltid lika glad när jag kommer och håller henne sällskap. Helt underbart! Blev gröt, kaffe och rostade mackor till frulle... Höll mej ganska länge på det faktiskt sen på jobbet blev det nån smarrig fiskgryta.. grymt gott :) Annars kan ja meddela att dagen har varit bra. Vatt ute i det underbara vädret tillsammans med alla goa barn, helt sjukt mysigt. Att sätta sej ute med en kopp kaffe, vrida ansiktet mot solen och bara njuta ett par sekunder innan det var dags att busa med alla huliganer. Spelade fotboll med dom och "badade kottar" hehe :) Vi hade lite kottar över sen julpysslet så vi hade slängt ut dom bara, det tyckte ungarna va askul så de började "laga mat" med dom, badade dom i en balja med vatten. hehe mer hysteriska ungar får man alltså leta efter. <3

Idag på morgonen när jag började va jag tillsammans med 3-5 åringarna och hade lite sång, rörelselekar o bus moahhaha. hehe hur kul som helst. En kollega klev innanför dörren... En unge kläcker ur sej följande:

Ungen: - DU Anita! Emma är mycket bättre än dej!
Anita: - Ehh aha, varför det?
(jag står som en fågelholk och gapar, chockad av ungens kommentar).
Ungen: - Jo Emma är yngre än dej och snyggare!
Anita: - haha! Jasså, men jag har oxå varit ung...
Ungen: - ok! Men Emma är iallafall mycket bättre

Haha förstår ni hur ställd ja blev eller? Va kom den kommentaren ifrån liksom! OMG! Det komiska va sen att vi allihop lekte en lek och då tog Anita på sej en trollerihatt som påminde otroligt mycket om en häxhatt.. Alla 5 barn skrek rakt ut... Waaaaaah, en häxa! Ahhhh! och helt seriöst.. se er en lång kvinna med ljust *host* (vitt) hår, ganska stor näsa komma närmare ungarna.. vem fan hade inte skrikit samma sak som dom!? Haha ahh visst är det trevlig att barn är så himla ärliga jämt, de säger precis vad de tänker och känner hehe! love them!

När ja slutade jobbet körde ja hem till min älskade syster yster för att säga hej innan ja åkte in till stan. Selmapojken är sjuk :( Han har tydligen matstrejkat, bara legat på soffan, vägrat gå ut o vatt allmänt hängig... Ida o Martin hade tydligen fått tvångsmata honom med spruta genom munnen.. naaw misefis, inte kul när djur bli sjuka :( Men idag hade han iaf fått lite luft och fått i sej lite vanlig kattmat... skönt det! Krya på dej Selma! <3

Omg, när ja ändå är igång o skriver som en tok ska ja passa på att berätta en annan lökig grej.. När ja kom in till stan och lagom gjort den fetaste fickparkeringen ever, dök helt plötsligt pappas ena kusin upp från typ ingenstans.. hon pratade med sin syster i telefon.. detta slutade med att vi alla 3 pratade med varandra.. högtalaren på och där stog vi.. hade nån slagt konferans mitt på min gata, utanför porten.. va inte alls nån lökvarning på det eller!? hehe jo! Måste sett sjukt ut för fan, men skoj va det! hehe.. Det vi kom fram till i konferansen va att Idas bebis skulle födas någång mellan den 18-20 maj eller senare för att få en egen födelsedag så det inte blev på nån annans födelsedag i släkten och att vi alla tre va sjuka.. vi snorar, hostar och är allmänt äckliga :) *tss*

Nu ligger ja nermoffad i soffan och chilledillar med min galna kisemis, som säkert inte heller är redigt frisk.. Hon har nog inte alla hästar hemma hehe, ena stunden springer hon runt som ett jihu o ena stunden ligger hon helt avtuppad på min mage :) asgo i vilka fall som helst. Va skulle man gjort utan henne!? <3 <3 4 år fyller min busa till sommaren, shit va tiden går :)

Ikväll blir det läggdax tidigt, ska upp 05.30 :) Wihooo!? Biter ihop och gillar läget :) God natt alla älskade vänner ;) Massa pussar o kramisar <3


Kommentarer
Postat av: Henke

Kram!!!

2012-02-28 @ 23:32:24
Postat av: Anonym

Going! Hahah fin dag man haft va haha :) sov gott nu :) puss o kram

2012-02-28 @ 23:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0