Hej mitt vinterland...

Tjabba tjena hallå!

Hoppade ju in tidigare för att täcka upp för en kollega som är sjuk.. Så det har vatt en megadag idag.. Jobbat 7.00-16.30 sen inne i stan víd 17.30, då blev det loket i två timmar :) Skönt att få röra lite på sej ;) Idag va det verkligen en helkonstig dag, intog rollen som fröken skäll o gnäll på förmiddagen och sen på eftermiddagen blev det fröken gos o mys... Fick varm nyponsoppa över mej idag, tack älskade unge.. Tur ja hade mjukiskläder med mej till jobbet hehe.. kände mej nästan som hemma att valsa omkring med mysepyskläder ;) aja, d får man räkna med, kunde vatt värre än så..

Shit pommes people va kallt det vatt idag... Knappt snöat fram till för nån timme sen eller nått.. För när ja drog till loket hade snön tilltagit o det typ föll en massa dammtussar från himeln.. yeah! Efter de två timmarna på gymmet kunde man knappt avgöra vems bil som va vems.. Hittade min bil iaf ;) Startade min raggabil och började skrapa och borsta bort det värsta av snön.. my gud!!!! Snön yrde i ansiktet och det va då minsann inte alls behagligt att skutta runt bilen som om det vore en liten julagran :) tripp tripp, skutt skutt... mmm lite sådana steg blev det runt bilen ;) ohhh... Kan säga att i morgon kommer det troligen vara kaos på vägarna om snöandet skall fortsätta i denna takten. Ja räknar stenhårt med att få gå upp i rimlig tid för att skotta ut min älskade lilla bil. Imorgon har jag dock sovmorgon, börjar inte förrän 12.00.. yeeeah! Men planen är att ja ska åka ut tidigare för att hälsa på mormor och morfar. Mormor håller nämligen på att sticka ett par raggisar till mej, de andra har nämligen gjort sitt... Så imorgon blir det förmiddagsfika innan man börjar jobba, inte fel inte fel!

Ligger nu nermoffad i soffan med tända ljus, värmekudde runt nacken o halsen, galet skönt, har även slängt på mej flufftäcket... Har en misefis som nog är avundsjuk. Hon försöker ta värmekudden från mej, försöker ligga på den, vilket blir då över min hals.. Katten kom igen! när ja sätter undan henne så kommer hon tillbaka.. försök efter försök... Slutade nu med att hon la sej över mina bomber o granater för att komma så nära som möjligt.. ok.. hmm hellre där än på min hals :) Hon e ju galen! *tss*




Hej mitt vinterland.. änsålänge ser det ut såhär på min lilla gata... bara på nån timme alltså ser det ut såhär. Superkallt... eller ahhh -10 grader... ohh bara skakar av att säga det, bitande kallt... tur man inte är ute nu ;) mohahaha! Imorgon blir det pulkåkning och fredagsmys på jobbet.. wiho! Hoppas ni haft en kanobra torsdag.. puss o gull <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

:)

2012-02-03 @ 20:30:54
Postat av: Anonym

:)

2012-02-04 @ 06:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0