sjukstuga

Så skulle man faktiskt kunna sammanfatta jobbet som.. Naaaw, många barn som fått maginfluensa.. WTF! Det  sprider sig som en löpeld! Idag hade jag en liten kille som la en pizza när vi käkade, tappade matsuget direkt.. All personal bar skrek "Han kräks!" ahh men snälla nån, gör nått! Jag tog ängeln under armen och rusade till toaletten. Lilla hjärtat, inte lätt när man mår dåligt :( Va gör man inte liksom, ren reflex så tar jag hand om nån som inte mår dåligt.. Vilken quinna jag är alltså! Duscha av honom, rena kläder o bädda ner honom till mamman kom o hämtade honom. Han somnade som en stock... sen va det nästa barn.. En som hade hög feber.. naaw! Sjukstuga säger jag bara! Att man inte är sjukare än vad man är alltså.. men kanske inte ska säga nått än... veckan är inte över än :( Kännt mej lite småkass till o från men inget som redigt brytit ut än.. Biter ihop.. kör hela vägen tills kroppen verkligen säger ifrån.
 
Förutom att vi har en sjukstuga på jobbet för tillfället har det varit en bra dag :) Tomten kom på besök idag! Vi va ute och lekte med barnen, då tomten helt plötsligt kom lunkande från skogen.. barnen fick varsin julklapp och ögonen bara tindrade <3 naaaw! Nästan så man längtar till man själv får barn och få uppleva de där tindrande ögonen och den där nyfikenheten ;) gullungar. Men måste faktiskt erkänna att man som vuxen oxå tycker det är spännande och roligt att tomten tittar förbi :)
 
Nu är det ju faktiskt inte många dagar till den dära skäggmurveln kommer :) Ska bli skoj att se vem som tar tomterollen i år där hemma hos familjen Addams.. Jag håller tummarna på att ja får vila detta året, typ ställt upp flera år i rad nu.. eftersom jag är "grym på att " ehh... bjuder bara på mej själv.. men men får se.. vågar inte lova nått.. :) Visst, som tomte är det grymt kul att se alla andra vuxna bli lika nervösa och stirriga som barnen HAHA! Vad har de att va nervösa om?.. det jobbiga för aspötomten är ju att det jämt är så satans många paket att dela ut + att ni vet den där skräcken att få läsa upp nått rimm på paketen, där man knappt kan se vad det står.. eftersom det är en blandning av skrivstil och nått. hehe! Utmaning som heter duga :) Hur ska du fira din jul!?
 
Jag känner på mej att det kommer bli en härlig jul oavsett vad som än händer. Visst inte så möe snö än, men själva julstirret och att alla som kommer på julafton till familjen... det kommer bli en redig traditionell jul... alla är överallt och ingenstans :) hehe <3 Förbereda mat, kalle anka, vänta ivrigt på tomten, äta god mat, vänta på tomten igen, chilla.. hmm köpa tidningen.. ehhh o tomten kommer ;) sen är det öppning, fika och chill.. o på kvällen sen åker slappekläderna på och bara få löka! Me like! Känner du igen det? hehehe
 
Nähe nu ska jag inte sväva iväg, lätt hänt! Nu ska jag vila upp mej inför morgondagen.. då är det full rulle igen som gäller.. fast på sparlåga...Längtar tills ja slutat imorgon, då blir det smarrig mat och chille <3 Behöver lite chille-time.. för sen på fredagen är det upp tidigt som sautan o slita... dock en kort dag.. men ska spackla i matsalen och göra lite pappersarbete efter det :) Sen ska jag ha en ledighet som heter Behöver vila upp sej nu :)
Massa pussar och kramisar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0