o så va det helg

Jaha då va det helg igen.. skönt!
Vad har jag hittat på idag då? ingenting va ja nära på att skriva, men det har jag ju faktiskt... 09.00 va jag hemma hos mormor o morgar, för att sedan ta en tur i skogen. Mormor hade gjort illa sitt ben så att det blev bara jag och offa i skogen, bärplockning stog på schemat. O bär blev det minsann.. närmare 6l lingon, 1/2 l blåbär och lite kantareller så klart ;) Vi va säkert ute i skogen och traskade i 3 1/2 h.. Hade supermysigt! Lagom när vi kom hem hade mormor lagat mat till oss, blev sallad och smarrig fläskfilé, o efterrätt.. glass! Slår aldrig fel med lite gotte efter en promenad i skogen.
 
 
När ja kom hem till päronen satte jag mig på gräsmattan för att rensade bären från kvistar och blad, samtidigt som jag fnissade lite till när mamma o farmor städade ett garage :) Underhållande! Efter att ha suttit en stund med bären o lagt ner de i mindre portioner, gav jag bort en del av bären till farmor och min kära syster. 3l var fick de :) E jag snäll eller snäll? Mami o papi har redan fått lingon av mej tidigare. Snacka om att tänka på allt och alla.. ska va rättvist!
 
Nu ikväll har jag suttit och försökt plugga lite grann, alltså ena stunden sitter det ja har läst och ena stunden ryker det ut ur mina öron av frustation :) Så att komma nära mej när ja försöker göra nått som ja tycker är jobbigt,  borde man ta ett par steg tillbaka. Att dumförklara sej själv funkar inte... Bryt efter bryt ;) Men förr eller senare så klanar det väl upp i skallen :) Tålamod!? ehh... Helt slut i både kroppen och knoppen nu.. Ganska förståligt.. Känslorna bara bubblar inom mig.. seså.. positivt tänkande...
 
Har varit borta på farfars grav idag, imorgon är det exakt 8 årsedan han gick bort.. Allt känns som igår och varje gång jag är hos honom blir ja lika känslosam som alltid. Alltså så mycket som jag saknar denna underbara man är obeskrivlig. Min älskade farfar <3 Önskar du hade varit här så ja hade kunnat få krama om dej om och om igen.. och att du hade fått uppleva allt som hänt här de senaste åre... bland annat blivit gammalfarfar till underbara Agge <3 Farfar jag älskar dej och kommer alltid att göra. Tänker på dej <3 Saknaden är enorm! Massa värme och kärlek <3  
 
Imorgon fortsätter pluggandet och tragglandet.. handbollen sedan på eftermiddagen, vilket man inte får missa! Kl 16.00 smäller det. Hoppas er dag har varit lövly.. nu ska ja slappa lite i soffan o bara få va.. Puss o Gull <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0