go dag

Kl 08.00 stog jag i givakt ute vid bygget och inväntade papput :) Kan väl säga att värmen kom snabbt som tusan, vi hann jobba en liten stund innan värmen började koka oss.. paus på paus fick d bli. Idag hann vi iallafall med att måla under tak, fixat vindskrivor runt om... Det vi nu står o disskuterar är vilken färg knutarna, dörrarna och runt fönstrena vi ska ha.. Är lite inne på svart för att inte markera det allt förmycket, som man gör med vitt tex..
 
Givetvis kom Aspös lilla "Ove Sundberg", idag blev kommentaren:
Han: - "Akta så du inte får röd färg i håret..."
Jag: -"Gör inget, har nog haft hela färgskalan i huve"
Han: "Ja, du kanske skulle satsa på att byta hårfärg efter årstider" (han fnissar)
Jag: - "Kul med variation, än att köra grått året om..." (jag flinar)
 
Efter att ha hållt på ett par timmar med den "lilla bon" cyklade jag ner till familjen Nordström för att kolla läget, alltid lika mysigt att komma dit <3 Siss och jag tog oss en liten promenix i det svala sköna kvällsvädret. Underbart! Innan jag går och lägger mej idag ska ja unna mej ett litet hemmaspa, why not? Lätt värd det!?
 
Imorgon om det inte är förvarmt skall papput o ja sätta upp ribben o kanske markera hur stora dörrar det skall va osv... lite pyssel men det blir nog klart så småning om :) Meningen va att ja skulle åkt in till staun, men skiter i att eftersom det ska bli sweet väder... kanske slänger mej hemma hos fam Nordströms pool o sen steker på deras solterass...yeah! <3
 
Hoppas ni haft det toppen.. 1 Augusti idag! Shit vart har sommaren tatt vägen? Grattis till alla som heter Per idag <3 Firade min underbara papi för d :) Grattis! massa pussar o kramisar
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0