störigt ...

Då vart man långledig.. jobbar kort-vecka next week.

Jössös idag har det verkligen inte hänt nått spännande alls känns det som. Sov över hos herr o fru Nordström inatt, vilket va trevligt. Vaknade dock mitt i natten av att selmakatten va nära att ha ihjäl mej :) Först hoppade han upp lite sådär överaskande, sen la han sej på min mage o sträckte ut sej över typ hela mej.. jössös amalia.. snacka om att ta för sej. Störigt värre ;) Vaknade även lite till o från av att Martins pappa hade dratt i gång tv:n ute i vardagsrummet för att han inte kunde sova.. Det är då det är så skönt att man hade en tjock kudde att gömma sej under.. sweet! Tog en redig sovmorgon till 9.30, välbehövligt. När siss o ja vaknade hade Martin o hans pappa tagit båten nånstans så babylove o ja va ensamma hemma på förmiddagen :) Alltså det har verkligen inte hänt nått spännande alls i mitt liv idag, känner ni igen d? Ibland känns det bara helt hopplöst hehe.. Har bara planterat blommor på siss altan, städat o grillat hos mami, papi o farmor. Det va riktigt trevligt <3

Nu ikväll åkte ja hem till mitt.. borta bra men hemma bäst! Så är det faktiskt :) Man har alltid trevligt när man e borta nånstans, det går inte att sticka under stolen med.. men det är just att komma hem, dra på sej slappekläder o bara får vara... När ja kom innanför dörren blev det en dusch, tända ljus, fram med flufftäcket o den helt underbara värmekudden.. Skönt att ha den liggandes vid ryggen... mmm! Imorgon ska ja faktiskt träna.. känns så märkligt när man inte tränat på en eller två dagar... Men man behöver ju vila ibland. :)

Nu ska ja fortsätta kolla på lördagsfilmen som är "Kärleken checkar in". Naaw bara rubriken låter underbar... kärleken chekar in liksom.. mmm why not!? Alltså med tanke på kärlek o sånt.. fan.. I fredags kom det fram en mamma till mej, som håller på att skola in sina barn på förskolan. Alltså ja blir så jädra trött på att folk hela tiden ska jämföra mig med min syster som har precis allt, som kommit i mål. Folk undrar varför ja inte har nån kille, när flyttar jag ut till ön o så undrar de så satans möe.. alltså.. de undrar om de ska fixa ett ragg till mej osv.. va fan!! Varför ska folk lägga ner en massa tid på det o försöka styra hur mitt liv ska se ut? jag klarar mej jättebra utan idioternas hjälp! Sa till mamman att ja väntar på den rätta o inte vill ha nån som är självupptagen o ego osv.. ni vet.. en kille som bryr sej o ger värme o kärlek...osv.. vet ni va mamman säger!? "ahh men du är väl me självupptagen!!" Ehhh är jag verkligen det? känner mamman mej tillräckligt för att ens yttra sig om denna fråga? Nej! Jag är en person som bryr mej mer om alla andra än mej själv, andra sätts i första hand så om ja är så självupptagen får hon ta tillbaka.. o det flintet.. ohh orkar inte med irriterande folk som bara kastar ordbajs som inte vet nått. Ni som känner mej på riktigt vet att jag verkligen lägger ner både tid o kraft på att alla ska ha det så bra som möjligt. Men som sagt.. kärleken checkar in.. min tid kommer.. Ska sluta bry mej om idioters tankar o funderingar, klarar mej bra utan bullshit! Japp! Men visst är det så att man funderar möe kring framtiden osv , tankar snurrar runt i mitt lilla huve... Aja, nog snack om detta.. som sagt..mkt i huve just nu :)

Film o chill nu då :) Imorgon är det en ny dag att se fram emot o förhoppningsvis solig o varm me. ;)
Hoppas er dag har varit fantastisk! Massa varma o goa pussar o kramar <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0