Dramatiskt och hysteriskt

Ohh det känns som man vart ledig idag, men det har ja ju inte ;) Slutade däremot tidigt, fyfan va skönt! Efter jobbet plockade jag upp min kära syster för att köra in till staun o shoppa.. yes! Lyckades få med henne moahah ;) Idag shoppade ja ett par ljusa gardiner till vardagsrummet, snäckor och guldbollar som ja ska ha på mitt fina ljusfat, nya gröna kuddfodral till prydnadskuddarna i soffan.. fatta att hela vardagsrummet bara lyste upp! :) Ida satt som en fågelholk o gapade när hon såg resultatet.. o frågade om ja skulle komma hem till henne o designa ett rum.. ehh bokning på det siss *moahaha*. Sen tror ja inte att ja köpte nått annat.. nää.. men nöjd med shopping rundan.. Siss shoppade loss me, hehe givetvis :) AHhh måste berätta nått läskigt!!!

Påväg utifrån l-by ser vi att det e nån konstig dimma,. det va då ingen dimma.. det va brandrök! När vi började närma oss platsen va det riktig svart rök som steg ut från byggnaden.. en bilfirma! Råbergs bil (ford)... shit pommes.. Slängde bilen lite snyggt ett par meter bort och kollade vad som hänt...mmmmhm brandmän, ambulansmän och poliser överallt *dregel* ahh iaf.. ;) Då hade en bensintank exploderat inne på verkstaden! Inte konstigt det btrann utav bara helsike!!! Gasflaskor hade tydligen vart riktigt nära, men de hade lyckats få bort dem i tid! Bilarna inne på ford hade blivit rökskadade :( stackars bilar.. det värsta va att det va folk som blev skadade i denna explosion! Stackare! En mekaniker hade svåra bränskador på armar, huve och händer..Hoppas han reder sej bra.. oklart hur pass allvarligt tillståndet är med den stackars karlen :( tråkigt att sånt händer! tydligen hade fler människor tagits till sjukan för att undersökas osv...  Riktig dramatiskt va det!

Påväg in till stan blev man ju lite trött i huve och massa tankar snurrade ;) Kom fram till ett trafiklyse, det va rött.. Ja stannade lite vackert o kom in i ett still.. troligen tankar om de där sjukt gulliga poliserna, ambulansmännen och brandmännen som va så mums! Det blev grönt och Ida som satt bredvid mej sa:

- Emma det är grönt, kör!
Jag: - Mmmm! :)
Ida: - ska du vänta till hela stolpen blir grön eller?
Jag: - ehh näää, ja ska bara se till att hitta gasen :) *flinade* o tittade åt idas håll :)
Ida: - snälla Emma kör nu... hehe
Jag:- Jag får smygköra hur sakta jag vill, hela poliskåren är ju vid råbergs bilverkstad.. hehehe *na na na na na na *
Ida: - Du är sjuk!
Jag: - Ena dag dagen sitter man som en kärring med armarna ute i 90 grader och glor över ratten, allt för att se på morgonen... o andra dagen sitter man lätt nerpressad i sätet :) så sluta mobbas! Har du sett dej själv köra?! :)
Ahh jössös va roligt vi hade åt mitt lilla still där :)

Ahh jössös sjukt skoj! Skrattade så hysteriskt att vi lipade tillslut.. haha! Mamma mia! Ida sa mitt i allt.. från ingenstans.. haha Emma kommer du ihåg kalkonlätet!? så måste det låtit så i ditt huve när ja kollade på dej i bilen.. Herre jädra.. hehe ni vet hur en kalkon låter va!? heheheheh ett jädra *kluck kluck* Typ en blandning mellan polackernas klang i dialekten och en duva.. ahh fin jämförelse, förjävligt med andra ord.. Tror ni man fick en bild framför sej då? mmm fyfan för äckliga kalkoner... vill inte ens lägga in en bild på den, urk! Ryser i hela kroppen.. blä! fula som stryk men är destå goare att äta...

Nog med alla hysteriska skratt som delats ut lite här o var under dagen.. Efter att ha lämnat av min kära syster hos sin make nere vid färjan körde jag ner till loket en runda för att träna lite granna.. Blev nästan som förra gången.. enbart konditionsträning.. lutning på bandet i intervaller.. där traskade jag sen i 1h o avslutade med lite spinning i 20 min. :) Körde sen hem o duschade och packade väskan för imorgon.. Imorgon blir det fullt ös med klös på jobbet sen är jag ledig onsdag... tusan va gytt :) Ikväll ska ja åka ut till min lilla Alison för att mysa.. Kan man ta nån timme sovmorgon jämför med om ja sovit i staun. :) sweet.. inte för att ja har nått emot att kliva upp tidigt, men ibland kan d va skönt att sova tex. den där halvtimmen längre :)

Hur har er dag vart? Några hysteriska skratt eller dregel!? ;)
Massas pussar och kramar <3 <3 <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0