längsta söndagen...

Jag vet knappt vart jag ska börja. Natten va lite sådär, sov gott till o från :) Blev väckt av Selmakatten som låg på mej som en stor betongklump. Tittade åt sidan och där låg min kära syster och ojade sej :) Klev upp 07.15 o gjorde frulle o sen va vi igång :) Städade o skalade 4 kg potatis (till kroppkakor).. och nej jag käkade inte kroppkakor idag igen, blev faktiskt stekt torsk, potatis o spenatsås... sjukt nöjd med den maten :). Iaf... fixade faktiskt paret Nordströms panna i hallen, rengörning av luftfiltret.. är det inte lite vuxenpoäng för det?! det tycker iallafall jag. När vi va klara med allt donande där hemma körde vi o slängde en massa sopor o efter det blev det en liten tripp till mami för att ta en kaffelaffe. När Ida skulle hem för att förberda maten till Martin kom hem gick mami och jag en förmiddags promenad, mysigt i solen! Innan lunchen som då va fisk osv... passade pappa på att klippa gräsmattan o ja lekte pyroman :) Började elda i vår hög som vi fixat ihop. Mysigt, en typiskt vårgrej!

Helt seriöst känns det som söndagen har varit hur lång som helst. Åkte in till stan lite senare på eftermiddagen för att förbereda inför morgondagen. Passade även på att träna på loket. Blev massa kondition o de andra övningarna som ja brukade göra (mage,rygg,armar). Totalt blev jag på loket i 2h. 1h blev kondition.. och ingen promenixintervaller utan löpintervaller. wihi det tar sej! Tog mina 5min intervaller, gick 5 minuter osv... 30 min åt gången.. efter de 30 minutrarna tog ja lite av de andra övningarna o tbx på bandet.. pendlade hela tiden mellan löpbandet och maskinerna/hantlarna. Bra kombination, änsålänge känner ja mej inte helt döende, bara lite. Vet inte hur många gånger ja fick ont i mina benhinnor eller musklerna runt om, sjukt! men det gick över mellan intervallerna ;)

Nu känns det så skönt att ligga i soffan o bara känna hur trött och tung kroppen blir för varje minut/timme som går. *klapp på axeln* Riktigt nöjd med dagens insats. Imorgon är det på att igen. Väskan är packad med träningsgrejer o jobbgrejer, kläderna är framtagna som ja ska ha på mej till jobbet så ja slipper stressa med det i morgonbitti och tvätten är upphängd. Det blir nämligen uppstigning 05.15 eller nått i den stilen o då är man inte speciellt sugen på att stressa omkring, eller hur!? Ligger nermoffad i soffan förtillfället o slappnar av, tro det eller ej. :) Blir läggdax tidigt som ni nog förstår.

Hoppas att er dag har vart fin. Massa pussar o kramar <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0