vilken arbetsdag!

redan lördag...

Har verkligen njutit hela långa dagen, från då ja klev upp i morse med kudden som va kvar i ansiktet till nu :) Galet trött va jag i morse iallafall.. natten va sådär... hade iallafall hörselproppar i så lite dämpade det syrrans snarkningar :)... Imorse gjorde jag gröt som frulle, står man sej ganska bra på. Tog 09.30 färjan ut till ön för att arbeta lite hemma på tomten. Idag har jag verkligen kännt mej flitig, hjälpt till med att klippa den höga häcken, räfsa bort alla taggar, rensat en massa torkat gräs längst huset, burit bort stora grenar efter att pappa sågat ner träd, vart ute o gått med min underbara mami o rensat hjärnan :) Alltså när ja höll på att refsa upp alla grenar hörde jag någon som pep på mej, detr va min lilla misefis.. Uppe i det höga päronträdet satt min lilla Alice o trodde att hon var en fågel eller nått.. o va hon inte där så satt hon i häcken o ugglade.. pep som en onion efter mej o höll koll, vart ja än gick skulle hon va i närheten o spana.. älskade lilla misefis <3

Imorgon ska ja fortsätta med att hjälpa till här hemma, va gör man inte för sina nära o kära?! Hoppas på att vi kan elda upp den högen som bildats idag. Nästan lite mysigt att elda o höra elden som knakar o brakar. :) Fick precis ett mess från min bästaste tjejkompis ;) Som undrade om ja inte skulle åka me till stan o skaka på de lurviga, kan säga en sak.. hade ja vetat det tidigare så hade ja inte bangat.. men nu är klockan typ 7 o ska äta middag med familjen addams om ett tag, känns lite sent att åka in till stan så man är inne vid halv 10 o sen stressa för att hinna med allt. Så hjärtat, får bli en redig utgång när du kommer hem från din resa ist. <3

Alltså shit fifan måste berätta nått äckligt.. som ni alla vet hatar jag eller nää.. ogillar ja maskar.. fyyyyyyy! När ja rensade en massa grenar o ogräs såg ja det lilla äcklet ligga där o kräla.. alltså helt seriöst jag trodde att ja skulle svimma.. det bara kröp i kroppen o ett litet suck o en ful grimas kunde synas i mitt face. bläk! reste mig upp o bara skakade på huvet o gick där ifrån, tur som fan ja hade mina arbetahandskar.. helt seriöst, hade ja inte sett ut som en riktig trädgårdsmästare med handskar, bälte och verktyg skulle ja nog inte fullföljt mitt arbete :) När vi nu ändå är inne på de äckliga jävlarna så... i förgår då det hade regnat möe kom jag till jobbet o på asfalten där låg de små jävlarna o bara skulle sätta skräck i mej.. tänkte.. Emma för fan du är vuxen o maskar e inte farliga.. så ja skulle gå över den längsta masken ever.. men jössös, precis när ja lyft foten tog jag istället ett skutt rakt ut till höger o pinnade på som tusan bort till rampen till skolan. *puuuh*. Tror ni ja kunde andas ut sen eller!? nej nej, vi va ju även ute på förmiddagen o va gjorde inte ungarna då!? de gjorde en fucking maskhög.. så många maskar som möjligt skulle det finnas i högen.. ungarna kom med maskar i händerna o skrattade eftersom det killade i händerna.. fyfan! tänk att ha de krälande så i händerna o så de nästan smiter mellan fingrarna.. alltså ja rös, jag rööööös! bara jag tänker på de små kräken så ryser jag, hoppas verkligen inte att mina ungar i framtiden kommer med dem i händerna.. urk urk urk. Dissar maskarna som fan *BEEEEP* (trycker på den där ogillaknappen, "buuuuu"). Alltså jag borde inte vara rädd för nått eftersom ja är uppvuxen här ute o har sett det mesta. Alltså rädd kan ja inte påstå att jag är kanske för maskarna, det är mer att ja ogillar dom! Som de krälar... ser ut... ja ni vet ju själva... Nog snack om detta...

Hoppas att er dag har varit bra... Nu ser jag verkligen fram emot den goa fullkornspajen som står i ugnen o gottar till sej.. mumsfilibabba! *PLING* (Gillaknappen) När ja ändå är igång och o hissar och dissar, passar jag på att hissa alla underbara människor som gör min vardag till ett solsken, tack! :) Puss och kramisar <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0