Ibland blir ja bara så irriterad!

Det är få tillfällen jag tänder till och idag va det ett sådant tillfälle.. Det är såhär gott folk.. Ute på ön gör man en undersökning om TBE (Hjärnhinneinflammation som man kan få av fästingar), det är inte enbart på ön de gör denna undersökningar utan på flera ställen runt om i Sverige. Va 3:e eller va 5:e får alla bofasta och sommargäster en vaccination för motverka att man får TBE. Idag va det vaccinationsdax uppe på skolan där jag jobbar.. Landstinget har skickar ut kallelser till de berörda som tagit del av undersökningen tidigare.. Lägg det på minnet att de som fått kallelse! Mina underbara kusiner är ute på aspö sommartid och bor hemma hos mormor och morfar hade fått ett brev hemskickat om att de skulle infinna sej på Aspö för att ta vaccin.. Uppe på skolan sen hade en viss människa "hoppat på" o sagt att det minsann är de bofasta på ön som ska ha vaccin i första hand samt sommargäster.. frågan ja ställde mej när ja fick höra detta va.. människor som människor! WTF har man fått en kallelse så har man, då ska man fan inte öppna truten och o hänga ut folk på facebook o säga att det är snålt att komma som sommargäst o få en spruta om man är från ett visst ställe! OMFG! Spela rulle vart fan man kommer ifrån.. om en sommargäst som har en stuga här ute men som bor permanent på tex, hasslö, sturkö, stan... det spelar ingen roll, kallelsen gäller!! Jag sket i att ta sprutan detta året, tar hellre då mitt 5:e år är kommet. Tycker det är så tråkigt att folk ska bli kränkta på det viset så öppet! nä fyfan! Jävla egon, ursäkta mej! Detta året räckte inte vaccinet, dåligt planerat ifrån landstinget, troligen inte räknat med de nya bofasta här ute heller, därför det blivit brist.. men då får man ju se lösningar på problemet istället o inte göra denna dagen som en jävla dommedag! Gör som de gjorde förra året... Sätt en dag till för vaccin här ute, så folk blir nöjda och glada! o missar folk att ta vaccinet här ute får de väl åka in till stan, som alla andra istället för att beklaga sej högt och ljuvligt offentligt. Nä fy för att kränka folk så, fyfan! man dör ju inte om man inte får vaccinet, gode tid.. kolla jag lever ;) o alla andra som avstått :) Big deal!!

Landstinget hade ist kunnat göra olika dagar då för vaccination.. en dag för öbona o en för sommargästerna så slippet alla egon bekymra sej. Så nu har ja fått ytta mej lite grann.. *pust* nå några påhopp så klarar jag inte av.. känner denna personen ganska bra o grodor från hennes mun har det ploppat upp tidigare ifrån.. lägg ner! Kom med nått vettigt innan du gapar! Ohh det behövt inte möe att få igång mej såhär upphetsad, men när det berör mina släktingar så... ja står upp för dem i alla lägen.. O får man igång mej då kan ja diskutera o va uppskrivad länge.. :) Inte bra för blodtrycket hehe :) Så nu tar vi djupa andetag.. in ut in ut..

*Pust* förutom att ja har hetsat upp mej kring denna livliga diskussion har dagen varit helt ok :) På förmiddagen stack jag till loket för att träna armar, axlar o kondtion.. 2h fick det bli! ahh ökade lite vikter, fick nämligen lite personlig träning från en tjejkompis.. Thanks gumman <3 tro det eller ej.. körde intetervaller.. spring, gå, sprung, gå u know... 30 min.. alltså sjukt är det.. måste helt klart träna upp den biten.. min kropp skriker sluta sluta sluta du får inte luft... stort suck. men ja ska inte ge mej.. nästa pass blir eventuellt imorgon.. bara till att tuta o köra ;) Efter träningen ringde jag till min älskade syster för att kolla om hon va sugen på att hitta på nått.. Vi kollade film o ja lagade lite smaskig maut till oss :) redig chilledill dag med tanke på vädret.. Mysigt va det iallafall.

Följde med siss ut till ön sedan, palla sitta hemma ensam o uggla resten av kvällen. Närhet är nått som vi alla behöver, eller hur!? <3 ;) Hoppas er dag har vart helt underbar, nu ska jag ta mej en kopp kaffe för att lugna mina nerver.. Njut av livet o se lösningarna istället för problemen hela tiden ;) nått ja börjat leva efter :) Bra va?!



Massa värme o kärlek.. <3

 


Kommentarer
Postat av: Per

Idioter finns de gott om! Tyvärr e inte den sista född uppenbarligen!

2012-04-09 @ 20:31:17
Postat av: Anonym

Nä alltså man blir aldrig förvånad när det kommer från deras håll! Helt otroligt.. skaffa info innan man gapar! morr på henne o alla medhållarna.. Idioter klarar man sej utan! se det positiva ist.. trycker på idiotknappen som låter som en padda PEEP

2012-04-09 @ 20:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0